Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

574
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

261
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر جهت گیری بازار بر استراتژی های نوآوری

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 29

چکیده

 هدف از این پژوهش بررسی تاثیر جهت گیری بازار بر استراتژی های نوآوری می باشد. روش پژوهش بر حسب هدف کاربردی و از نظر نحوه اجرا از نوع توصیفی, پیمایشی می باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کارکنان و کارشناسان شرکت تهران بوران می باشد که حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 174 نفر و روش نمونه گیری, تصادفی ساده تعیین گردید. پایایی پرسش نامه ها با استفاده از روش آلفای کرونباخ 0. 866 و روایی ابزار با روش محتوایی مورد تایید قرار گرفته اند. داده های پژوهش به کمک نرم افزارهای SPSS و PLS مورد تحلیل قرار گرفتند و نتایج آن نشان داد جهت گیری بازار با دو بعد مشتری مداری و رقیب گرایی به صورت زیر بر نوآوری تاثیر دارد: مشتری مداری بر نوآوری تدریجی و نوآوری اکتشافی تاثیر ندارد اما رقیب گرایی برنوآوری اکتشافی و نوآوری تدریجی تاثیر مثبت دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خدایاری، فرانک، خدایاری، بهناز، و نوری، فاطمه. (1398). بررسی تاثیر جهت گیری بازار بر استراتژی های نوآوری. مدیریت بازاریابی، 14(43 )، 17-29. SID. https://sid.ir/paper/521239/fa

    Vancouver: کپی

    خدایاری فرانک، خدایاری بهناز، نوری فاطمه. بررسی تاثیر جهت گیری بازار بر استراتژی های نوآوری. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1398؛14(43 ):17-29. Available from: https://sid.ir/paper/521239/fa

    IEEE: کپی

    فرانک خدایاری، بهناز خدایاری، و فاطمه نوری، “بررسی تاثیر جهت گیری بازار بر استراتژی های نوآوری،” مدیریت بازاریابی، vol. 14، no. 43 ، pp. 17–29، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/521239/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا