مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

12,186
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

4,564
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل محتوای کتاب درسی تفکر و سواد رسانه ای پایه ی دهم بر اساس آموزش سواد رسانه ای

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 48

چکیده

 هدف این مطالعه, تحلیل محتوای کتاب درسی تفکر و سواد رسانه ای پایه ی دهم بر اساس آموزش سواد رسانه ای است. برای نیل به این هدف, از روش تحلیل محتوا استفاده شده است. نتایج این مطالعه نشان می دهد که در این کتاب, مجموعاً 110 مورد مرتبط با آموزش سواد رسانه ای وجود دارد که از این تعداد 43 مورد (39/90%) متعلق به مؤلفه های ناظر بر اهداف آموزش سواد رسانه ای می باشد که در میان مؤلّفه های ناظر بر اهداف آموزش سواد رسانه ای, مؤلّفة مهارت پرسش گری درباب پیام های رسانه ای با 24 مورد (55/81%) بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده است. همچنین, در میان مؤلّفه های ناظر بر محتوای آموزش سواد رسانه ای, مؤلّفة آشنایی با شیوه های اقناع مخاطب در گونه های مختلف رسانه با 14 مورد (20/89 %) بیشترین فراوانی را دارد. بر اساس این یافته ها, بازنگری کتاب درسی تفکر و سواد رسانه ای به ویژه با نظر به تقویت مهارت استدلال, مطالعه و بررسی بیشتر تجربیات نظام های آموزشی موفق در اجرای برنامه ی درسی سواد رسانه ای, استفاده ی از آن جهت غنای برنامه ی درسی تفکر و سواد رسانه ای و تدوین برنامه ی درسی تفکر و سواد رسانه ای در مقاطع پایین تر تحصیلی پیشنهاد شده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبدالهی بکتاش، رقیه، اسلامی، ادریس، و آفانی، کمال. (1397). تحلیل محتوای کتاب درسی تفکر و سواد رسانه ای پایه ی دهم بر اساس آموزش سواد رسانه ای. تفکر و کودک، 9(2 )، 25-48. SID. https://sid.ir/paper/521645/fa

    Vancouver: کپی

    عبدالهی بکتاش رقیه، اسلامی ادریس، آفانی کمال. تحلیل محتوای کتاب درسی تفکر و سواد رسانه ای پایه ی دهم بر اساس آموزش سواد رسانه ای. تفکر و کودک[Internet]. 1397؛9(2 ):25-48. Available from: https://sid.ir/paper/521645/fa

    IEEE: کپی

    رقیه عبدالهی بکتاش، ادریس اسلامی، و کمال آفانی، “تحلیل محتوای کتاب درسی تفکر و سواد رسانه ای پایه ی دهم بر اساس آموزش سواد رسانه ای،” تفکر و کودک، vol. 9، no. 2 ، pp. 25–48، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/521645/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button