Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

290
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فرایند شکل گیری چالش های توسعه حرفه ای اعضای هیئت علمی در دانشگاه غزنی، افغانستان

صفحات

 صفحه شروع 362 | صفحه پایان 382

چکیده

 هدف پژوهش حاضر تبیین فرایند شکل گیری چالش های توسعه حرفه ای اعضای هیأت علمی دانشگاه غزنی, افغانستان بود. رویکرد پژوهش «کیفی» و روش پژوهش «نظریه زمینه ای» بود. گروه هدف شامل اعضای هیأت علمی دانشگاه غزنی بود که انتخاب آنها با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند نظری انجام شد. ابزار جمع آوری داده ها «مصاحبه عمیق نیمه ساختاریافته» بود. مصاحبه ها تا 14 مورد انجام و اشباع نظری حاصل گردید. داده ها در سه سطح کدگذاری باز, محوری و انتخابی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. برای اعتبارپذیری یافته ها, از روش «بررسی اعضاء» استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد بی انگیزگی و سطح کیفی پایین دانشجویان ورودی, حقوق ناکافی و وضعیت رفاهی نامناسب اساتید, ناکارآمدی سیستم جذب و کمبود استاد, ضعف نظام آموزشی و پژوهشی, فقدان نظارت و تضمین کیفیت, ضعف ارتباطات و همکاری های دانشگاهی, و عدم مشارکت اساتید در تصمیم گیری ها سبب شکل گیری مقوله محوری " توسعه ستیزی جو و فرهنگ درون دانشگاهی" شده است. با توجه به وجود ویژگی های زمینه ای همچون امور مالی, قوانین و مقررات, ساختار و مدیریت دانشگاه, تجهیزات, امکانات و تکنولوژی, استقلال دانشگاهی, و «شرایط محیطی» شامل محیط فرهنگی-اجتماعی, محیط سیاسی, و امنیت, زمینه بروز واکنش های تخریبی مانند اشتغال اساتید به سایر مشاغل و بی انگیزگی و بی تفاوتی اساتید فراهم شده است که این امر منتج به اخلال در فرایند توانمندسازی دانشجویان, ناتوانی در پاسخگویی به نیازهای جامعه و بازار کار, و به مخاطره افتادن پیشرفت دانشگاه شده است.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسدالهی، فریدون، شاکری، محسن، و برزگربفرویی، کاظم. (1398). فرایند شکل گیری چالش های توسعه حرفه ای اعضای هیئت علمی در دانشگاه غزنی, افغانستان. فصلنامه ایرانی آموزش و پرورش تطبیقی، 2(3 )، 362-382. SID. https://sid.ir/paper/521808/fa

    Vancouver: کپی

    اسدالهی فریدون، شاکری محسن، برزگربفرویی کاظم. فرایند شکل گیری چالش های توسعه حرفه ای اعضای هیئت علمی در دانشگاه غزنی, افغانستان. فصلنامه ایرانی آموزش و پرورش تطبیقی[Internet]. 1398؛2(3 ):362-382. Available from: https://sid.ir/paper/521808/fa

    IEEE: کپی

    فریدون اسدالهی، محسن شاکری، و کاظم برزگربفرویی، “فرایند شکل گیری چالش های توسعه حرفه ای اعضای هیئت علمی در دانشگاه غزنی, افغانستان،” فصلنامه ایرانی آموزش و پرورش تطبیقی، vol. 2، no. 3 ، pp. 362–382، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/521808/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button