مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

633
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

281
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رضایت مندی کاربران از خدمات بخش نسخ خطی کتابخانه های ملی، مجلس، آستان قدس رضوی و کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران

صفحات

 صفحه شروع 30 | صفحه پایان 56

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر به منظور بررسی میزان رضایتمندی کاربران از خدمات اطلاعاتی (حضوری و غیرحضوری) بخش نسخ خطی کتابخانه های ملی, مجلس, آستان قدس رضوی و کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران صورت گرفته است.روش: پژوهش از نوع کاربردی است و با استفاده از روش پیمایشی توصیفی انجام شده است. برای گردآوری داده ها از پرسش نامه محقق ساخته با معیارهای کلی رضایت از فناوری های اطلاعاتی, رضایت از نظام های بازیابی اطلاعات استفاده شده است.یافته ها: یافته های پژوهش نشان داد از نظر «تسهیلات دسترسی به مجموعه کتابخانه از راه دور» کتابخانه مجلس شورای اسلامی با میانگین 62.9 در رتبه اول, از نظر «میزان رضایت از وب سایت کتابخانه» کتابخانه آستان قدس رضوی با میانگین 3.0, از نظر «میزان رضایتمندی از نظر امکانات جستجو و دریافت اطلاعات»کتابخانه آستان قدس رضوی با میانگین 3.1, از نظر «میزان رضایتمندی از فناوری سخت افزاری»کتابخانه مجلس با میانگین 3.3, از نظر «میزان رضایتمندی کاربران از منابع مرجع موجود در بخش نسخ خطی» کتابخانه آستان قدس رضوی با میانگین 3.2 و از نظر «رضایت از خدمات ارائه شده از سوی کتابداران» کتابخانه آستان قدس رضوی با میانگین 2.8 در رتبه اول قرار دارد. همچنین یافته ها نشان داد که از نظر «میزان رضایت از بازیابی سنتی و الکترونیکی» بین کتابخانه های مورد بررسی اختلاف معناداری وجود ندارد و کاربران به صورت نسبی از این موارد رضایت دارند. در رضایت از شبکه های ارتباطی, بین کتابخانه های مورد بررسی اختلاف معناداری وجود دارد. کتابخانه مجلس شورای اسلامی با میانگین 69.9 و انحراف معیار 32.6, بیشترین میزان رضایتمندی و کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران با میانگین 21.9 و انحراف معیار 29.1, کمترین میزان رضایتمندی را به خود اختصاص داده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رستمی، فاطمه، محمدی، مهدی، طالعی، عبدالحسین، و زارعی، عیسی. (1395). بررسی رضایت مندی کاربران از خدمات بخش نسخ خطی کتابخانه های ملی, مجلس, آستان قدس رضوی و کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران. کتابداری و اطلاع رسانی، 19(4 )، 30-56. SID. https://sid.ir/paper/522339/fa

    Vancouver: کپی

    رستمی فاطمه، محمدی مهدی، طالعی عبدالحسین، زارعی عیسی. بررسی رضایت مندی کاربران از خدمات بخش نسخ خطی کتابخانه های ملی, مجلس, آستان قدس رضوی و کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران. کتابداری و اطلاع رسانی[Internet]. 1395؛19(4 ):30-56. Available from: https://sid.ir/paper/522339/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه رستمی، مهدی محمدی، عبدالحسین طالعی، و عیسی زارعی، “بررسی رضایت مندی کاربران از خدمات بخش نسخ خطی کتابخانه های ملی, مجلس, آستان قدس رضوی و کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران،” کتابداری و اطلاع رسانی، vol. 19، no. 4 ، pp. 30–56، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/522339/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button