مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

868
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

503
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آموزش بر اعتبار آزمون های خلاقیت

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 16

چکیده

 زمینه: سنجش خلاقیت امروزه به عنوان یکی از مهارت های ورودی دانش آموزان در بسیاری از مقاصد آموزشی بکار می رود. منتقدان آزمون های خلاقیت ادعا می کنند می توان با تمرین های ویژه نمره آزمون را ارتقا داد, اما شواهد کمی برای اثبات این نکته وجود دارد.هدف: بررسی تاثیر آموزش مولفه های آزمون خلاقیت بر اعتبار آن است.روش: روش این پژوهش آزمایشی از نوع پیش آزمون- پس آزمون است. جامعه آماری شامل بر دانش آموزان دختر سال پنجم منطقه 5 تهران است که در یک مدرسه به شیوه نمونه گیری تصادفی از نوع در دسترس انتخاب شدند. ابزار پژوهش آزمون تفکر خلاق- تصویری تورنس است.یافته ها: نتایج تحقیق حاضر نشان داد که انجام تمرین مهارت های ویژه سبب نشد نمرات دریافتی تست خلاقیت تورنس نسبت به گروهی که آموزش های عمومی مهارت خلاقیت را گذراندند و یا هیچ آموزشی ندیدند بهبود یابد.نتیجه گیری: آموزش با مولفه های سنجش خلاقیت سبب بهبود نمرات نمی شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفرخانی، فاطمه. (1396). بررسی تاثیر آموزش بر اعتبار آزمون های خلاقیت. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 7(1)، 1-16. SID. https://sid.ir/paper/522479/fa

    Vancouver: کپی

    جعفرخانی فاطمه. بررسی تاثیر آموزش بر اعتبار آزمون های خلاقیت. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1396؛7(1):1-16. Available from: https://sid.ir/paper/522479/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه جعفرخانی، “بررسی تاثیر آموزش بر اعتبار آزمون های خلاقیت،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 7، no. 1، pp. 1–16، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/522479/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button