مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

490
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

492
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر آموزش بازسازی شناختی بر تصویر بدنی، اضطراب اجتماعی و ایده پردازی خودکشی در دانش آموزان دارای تصویر بدن منفی

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 94

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی تعیین آموزش بازسازی شناختی بر تصویر بدنی, اضطراب اجتماعی و ایده پردازی خودکشی در دانش آموزان دختر متوسطه دوم دارای تصویر بدن منفی شهر خرم آباد است. روش پژوهش حاضر نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون-پس آزمون با گروه گواه است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دوره متوسطه دوم مشغول به تحصیل در دبیرستان های واقع در شهر خرم آباد می باشد که تعداد 30 نفر از آن ها به روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای از جامعه مورد نظر انتخاب شدند. داده ها از طریق پرسشنامه روابط چندبعدی خود-بدن (MBSRQ), پرسشنامه اضطراب اجتماعی کانور و همکاران و پرسشنامه ایده پردازی خودکشی بک جمع آوری شد و با استفاده از روش های آمار توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و آمار استنباطی (تحلیل کوواریانس چندمتغیره) تحلیل شدند. نتایج پژوهش نشان داد که آموزش بازسازی شناختی باعث کاهش اختلال تصویر بدنی (80. 57=F, 001. 0p < ), اضطراب اجتماعی (02. 98=F, 001. 0p < ) و ایده پردازی خودکشی (99. 27=F, 001. 0p < ) در دانش آموزان دختر دارای تصویر بدن منفی می شود. بنابراین, این مطالعه شواهدی برای تأثیر آموزش بازسازی شناختی بر تصویر بدنی, اضطراب اجتماعی و ایده پردازی خودکشی در دانش آموزان دارای تصویر بدن منفی ارائه نموده است. درمان شناختی رفتاری به نوجوانان کمک می کند تا با سطوح مختلف افکار خود آشنا شوند

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباسی، محمد، قدم پور، عزت اله، و حجتی، محمد. (1399). تأثیر آموزش بازسازی شناختی بر تصویر بدنی, اضطراب اجتماعی و ایده پردازی خودکشی در دانش آموزان دارای تصویر بدن منفی. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 13(51 )، 73-94. SID. https://sid.ir/paper/522750/fa

    Vancouver: کپی

    عباسی محمد، قدم پور عزت اله، حجتی محمد. تأثیر آموزش بازسازی شناختی بر تصویر بدنی, اضطراب اجتماعی و ایده پردازی خودکشی در دانش آموزان دارای تصویر بدن منفی. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1399؛13(51 ):73-94. Available from: https://sid.ir/paper/522750/fa

    IEEE: کپی

    محمد عباسی، عزت اله قدم پور، و محمد حجتی، “تأثیر آموزش بازسازی شناختی بر تصویر بدنی, اضطراب اجتماعی و ایده پردازی خودکشی در دانش آموزان دارای تصویر بدن منفی،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 13، no. 51 ، pp. 73–94، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/522750/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button