مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,697
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

871
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل ارزیابی بلوغ مدیریت دانش مبتنی بر عوامل اساسی موفقیت مدیریت دانش

صفحات

 صفحه شروع 122 | صفحه پایان 144

چکیده

 زمینه و هدف: سازمان ها می توانند تلاش کنند رهیافت جدیدی برای کارایی سازمانی و عملکرد مناسب تر مدیریت دست یابند. بر این اساس, در این تحقیق عوامل و شاخص های موثر بر مدیریت دانش شناسایی و با استفاده از یک مدل ارزیابی بلوغ به بررسی وضعیت دانشگاه علوم انتظامی امین برای انتخاب راهکارها و انتخاب راهبرد مناسب برای ارتقای سطح بلوغ مدیریت دانش پیشنهاد می شود. روش شناسی: این پژوهش از نظر ماهیت و روش از نوع توصیفی و همبستگی است. جامعه ی آماری شامل استادان و کارکنان دانشگاه علوم انتظامی امین است. در این تحقیق ابتدا مدل های موجود برای یافتن نقاط ضعف و قوت ارزیابی و مقایسه سپس عوامل موثر بر موفقیت مدیریت دانش از منابع و مآخذ موضوع استخراج و در ادامه با روش تحلیل عاملی تأییدی و مدل یابی معادلات ساختاری مدلی برای ارزیابی بلوغ مدیریت دانش تدوین می شود. در ادامه پیشنهاد هایی بر اساس این ارزیابی برای ارتقای سطح بلوغ مطرح شده است. یافته ها و نتیجه گیری: نتایج تحقیق نشان داد مدل ارائه شده با توجه به نیازهای در حال تغییر و نیز به روز شدن مدل های ارزیابی در منابع معتبر علمی می تواند با چارچوب و روش مطرح شده شاخص ها و ارزیاب های دیگر را نیز ارزیابی کند. یکی از نتایج ارزیابی نبود تأثیر مثبت با مدیریت دانش در فرایندهای سازمان مورد مطالعه بود. میزان بلوغ در منابع انسانی وضعیت مطلوبی دارد, اما فرهنگ, فرایندها و نیز ساختار سازمانی به توجه بیشتری در دانشگاه علوم انتظامی امین نیاز دارند. این مدل قابل استفاده در سازمان های آموزشی مشابه است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضایی نور، جلال، لک، بهزاد، و جعفری، محمدجواد. (1396). ارائه مدل ارزیابی بلوغ مدیریت دانش مبتنی بر عوامل اساسی موفقیت مدیریت دانش. مدیریت منابع در نیروی انتظامی، 5(4 )، 122-144. SID. https://sid.ir/paper/523326/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی نور جلال، لک بهزاد، جعفری محمدجواد. ارائه مدل ارزیابی بلوغ مدیریت دانش مبتنی بر عوامل اساسی موفقیت مدیریت دانش. مدیریت منابع در نیروی انتظامی[Internet]. 1396؛5(4 ):122-144. Available from: https://sid.ir/paper/523326/fa

    IEEE: کپی

    جلال رضایی نور، بهزاد لک، و محمدجواد جعفری، “ارائه مدل ارزیابی بلوغ مدیریت دانش مبتنی بر عوامل اساسی موفقیت مدیریت دانش،” مدیریت منابع در نیروی انتظامی، vol. 5، no. 4 ، pp. 122–144، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/523326/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button