Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,166
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

636
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر عوامل تعیین کننده در برندینگ پایدار مقاصد گردشگری ساحلی(مطالعه موردی: منطقه ساحلی چابهار)

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 58

چکیده

 برندسازی مقصد گردشگری فرآیندی است که از طریق آن یک مقصدگردشگری ویژگی های کانونی خود را پرورش می دهد, توسعه می بخشد و به مخاطبان اصلی خود عرضه می دارد, می تواند شهرت بسازد, شهرت خود را استقرار بخشد, تقویت کند و یا حتی تغییر دهد که این امر در مقاصد گردشگری اهمیت بسیاری دارد, ولی با توجه به ابعاد پایداری کم تر مورد توجه قرار گرفته است. این پژوهش با هدف واکاوی ظرفیت ها و عوامل موجود در ارتباط با برندسازی پایدار مقاصد گردشگری ساحلی و با توجه به ابعاد مختلف زیست محیطی, اقتصادی, فرهنگی-اجتماعی و نهادی با روش توصیفی-تحلیلی در جامعه آماری 1135نفری در چهار سطح مختلف (جامعه محلی, گردشگران, صاحبان کسب و کار و مدیران) در منطقه ساحلی چابهار انجام شده است. نتایج این پژوهش حاکی از این است که وضعیت موجود برندسازی در منطقه ساحلی چابهار با توجه به ابعاد چهارگانه پایداری در سطح نامطلوب است و در بین عوامل تعیین کننده کلیدی در برندینگ پایدار مقاصد گردشگری در منطقه ساحلی چابهار سهم تمامی موارد قابل توجه است, اما تأثیر عوامل نهادی از اهمیت بالاتری برخوردار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پرچکانی، پروانه، هاشمی، سیدسعید، رکن الدین افتخاری، عبدالرضا، و ایمانی خوشخو، محمدحسین. (1396). تأثیر عوامل تعیین کننده در برندینگ پایدار مقاصد گردشگری ساحلی(مطالعه موردی: منطقه ساحلی چابهار). برنامه ریزی و آمایش فضا (مدرس علوم انسانی)، 21(4 )، 35-58. SID. https://sid.ir/paper/523442/fa

    Vancouver: کپی

    پرچکانی پروانه، هاشمی سیدسعید، رکن الدین افتخاری عبدالرضا، ایمانی خوشخو محمدحسین. تأثیر عوامل تعیین کننده در برندینگ پایدار مقاصد گردشگری ساحلی(مطالعه موردی: منطقه ساحلی چابهار). برنامه ریزی و آمایش فضا (مدرس علوم انسانی)[Internet]. 1396؛21(4 ):35-58. Available from: https://sid.ir/paper/523442/fa

    IEEE: کپی

    پروانه پرچکانی، سیدسعید هاشمی، عبدالرضا رکن الدین افتخاری، و محمدحسین ایمانی خوشخو، “تأثیر عوامل تعیین کننده در برندینگ پایدار مقاصد گردشگری ساحلی(مطالعه موردی: منطقه ساحلی چابهار)،” برنامه ریزی و آمایش فضا (مدرس علوم انسانی)، vol. 21، no. 4 ، pp. 35–58، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/523442/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا