مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,909
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,408
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی مهارت های ادراکی-حرکتی بر عملکرد خواندن، نوشتن و ریاضی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 زمینه و هدف: دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص, گروهی از دانش آموزان را تشکیل می دهند که باوجودِ برخورداری از توان ذهنی عادی, در کارکرد عصبی, پردازش اطلاعات در مغز و یادگیری برخی مطالب درسی مشکلاتی دارند. هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر اثربخشی آموزش مهارت های ادراکی-حرکتی بر عملکرد خواندن, نوشتن و ریاضی این دسته از دانش آموزان بود. روش بررسی: روش پژوهش از نوع شبه آزمایشی و با استفاده از طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه ی آماری شامل تمام دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص دوره ی ابتدایی شهرستان ساری (217=N) در سال تحصیلی 1391-1392 بود و نمونه ی پژوهش شامل 50 دانش آموز دختر و پسر دارای اختلال یادگیری خاص (25 نفر به عنوان گروه آزمایش و 25 نفر به عنوان گروه کنترل) بود که با روش نمونه گیری تصادفی ساده, از بین جامعه ی آماری ذکرشده انتخاب شدند. از مصاحبه ی تشخیصی و آزمون هوش ریون برای شناسایی و همتاسازی آزمودنی ها و از آزمون محقق ساخته برای جمع آوری داده های موردنیاز به منظور مقایسه ی آزمودنی ها استفاده شد. تجزیه وتحلیل داده ها نیز از طریق تحلیل کوواریانس چندمتغیره صورت گرفت. یافته ها: نتایج حاصل از تحلیل داده ها نشان داد آموزش مهارت های ادارکی حرکتی بر مهارت های خواندن, نوشتن و ریاضی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص تأثیر داشته است (0٫ 001≥ p). نتیجه گیری: ارائه ی آموزش مهارت های ادراکی حرکتی به دانش آموزانی که از اختلال یادگیری خاص رنج می برند, می تواند عملکرد تحصیلی دانش آموزان را در مهارت های خواندن, نوشتن و ریاضی بهبود بخشد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نادری، حبیب اله، رستمیان، مریم، و مومنی، فاطمه. (1397). اثربخشی مهارت های ادراکی-حرکتی بر عملکرد خواندن, نوشتن و ریاضی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص. مطالعات ناتوانی، 8(- )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/523717/fa

    Vancouver: کپی

    نادری حبیب اله، رستمیان مریم، مومنی فاطمه. اثربخشی مهارت های ادراکی-حرکتی بر عملکرد خواندن, نوشتن و ریاضی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص. مطالعات ناتوانی[Internet]. 1397؛8(- ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/523717/fa

    IEEE: کپی

    حبیب اله نادری، مریم رستمیان، و فاطمه مومنی، “اثربخشی مهارت های ادراکی-حرکتی بر عملکرد خواندن, نوشتن و ریاضی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص،” مطالعات ناتوانی، vol. 8، no. - ، pp. 0–0، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/523717/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button