مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,559
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

698
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل تصاویر کتب علوم دورة ابتدایی با روش سلوج و مک تیگو

صفحات

 صفحه شروع 122 | صفحه پایان 131

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تحلیل تصاویر کتب درسی علوم دوره ابتدایی بر اساس روش سلوج و مک تیگو انجام گرفته است. جامعه آماری شامل کتب علوم ابتدایی چاپ 95-94 است. حجم نمونه نیز برابر با جامعه انتخاب گردیده است. این پژوهش از لحاظ روش, توصیفی بوده و از نظر نوع, تحلیل محتوا (تحلیل تصاویر) است. برای تحلیل داده ها از آمار توصیفی استفاده شده است. روایی این ابزار, روایی محتوایی و صوری بوده که به وسیلة سلوج اعتبارسنجی شده است. پایایی از ضریب توافقی بین کدگذاران 87درصد محاسبه گردید. یافته های پژوهش نشان می دهد که متون هر شش کتاب, ساختار خطی دارد, الگوی انتقال فعالانة اطلاعات, الگوی غالب بوده و فرمت متن و تصاویر بیشتر از نوع تک صفحه ای است, سهم تصاویر بیشتر از متن بوده که همگی جز تصاویر رنگی می باشند. بیشتر تصاویر عناوینی دارند که برخی از جنبه های موضوع را نشان می دهد که عمدتاً در وضعیت مجاور با متن قرار دارند و به متون مربوط اشاره کرده اند, تصاویر بازنمایی بیشترین سهم را در روابط معنایی دارند. با توجه به نتایج به دست آمده, لازم است از ساختارهای متنی متنوع و عناصر گرافیکی با توجه به ویژگی های هر پایه استفاده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پارسانیا، سپیده، و محمودی، فیروز. (1398). تحلیل تصاویر کتب علوم دورة ابتدایی با روش سلوج و مک تیگو. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 16(35 (پیاپی 62) )، 122-131. SID. https://sid.ir/paper/523740/fa

    Vancouver: کپی

    پارسانیا سپیده، محمودی فیروز. تحلیل تصاویر کتب علوم دورة ابتدایی با روش سلوج و مک تیگو. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1398؛16(35 (پیاپی 62) ):122-131. Available from: https://sid.ir/paper/523740/fa

    IEEE: کپی

    سپیده پارسانیا، و فیروز محمودی، “تحلیل تصاویر کتب علوم دورة ابتدایی با روش سلوج و مک تیگو،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 16، no. 35 (پیاپی 62) ، pp. 122–131، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/523740/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button