مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,486
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

979
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نسل سوم ارزش ویژه برند: عوامل موثر بر ارزیابی ارزش ویژه برند کارمندمحور در صنعت بانکداری

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 103

چکیده

 در گذشته بسیاری از سازمان های خدماتی رویکرد مشتری محوری را در برندسازی مدنظر قرار می دادند, رویکردی که نقش تعاملات مستقیم میان کارکنان و مشتریان, تعاملات میان کارکنان و همچنین مدیران و کارکنان در آن دیده نمی شد. با تاکید بیشتر بر برند به عنوان یک منبع عامل, ارزش برند به مشتری بیش از پیش مدنظر قرار گرفته و مهارت ارائه آن به عنوان یک مزیت رقابتی قلمداد شده و از همه مهمتر به دارایی ذهنی سازمان کمک می نماید. بانک ها به عنوان مهمترین سازمان های خدماتی, می بایست بیش از تاکید بر این که چه چیزی ارائه دهند, بر چگونگی ارائه تاکید کنند. هدف این پژوهش, بررسی عوامل موثر بر تعهد کارکنان نسبت به برند و تاثیر آن بر ارزش ویژه برند در یکی از بانک های کشور است. جامعه آماری این پژوهش کارکنان و مدیران بانک می باشند که تعداد 233 نفر به روش در دسترس مورد استفاده قرار گرفتند. این پژوهش از لحاظ هدف توصیفی, به لحاظ شیوه گردآوری اطلاعات, پیمایشی و از نوع همبستگی می باشد. برای آزمون فرضیه های پژوهش از مدل یابی معادلات ساختاری و نرم افزار Amos22 استفاده گردید. یافته ها حاکی از آن است که میان ادراک کارکنان از برندسازمان استخدام کننده, ادراک کارکنان از برند درک شده توسط مشتری, برند سازمان استخدام کننده و رقبای آن و دانش کارکنان نسبت به برند با تعهد کارکنان نسبت به برند رابطه معناداری وجود دارد. همچنین تعهد کارکنان نسبت به برند بر ارزش ویژه برند تاثیر معناداری دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریمی علویجه، محمدرضا، احمدی، محمدمهدی، و اسحاقی، سیدمحمدصادق. (1395). نسل سوم ارزش ویژه برند: عوامل موثر بر ارزیابی ارزش ویژه برند کارمندمحور در صنعت بانکداری. علوم مدیریت ایران، 11(44)، 79-103. SID. https://sid.ir/paper/523848/fa

    Vancouver: کپی

    کریمی علویجه محمدرضا، احمدی محمدمهدی، اسحاقی سیدمحمدصادق. نسل سوم ارزش ویژه برند: عوامل موثر بر ارزیابی ارزش ویژه برند کارمندمحور در صنعت بانکداری. علوم مدیریت ایران[Internet]. 1395؛11(44):79-103. Available from: https://sid.ir/paper/523848/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا کریمی علویجه، محمدمهدی احمدی، و سیدمحمدصادق اسحاقی، “نسل سوم ارزش ویژه برند: عوامل موثر بر ارزیابی ارزش ویژه برند کارمندمحور در صنعت بانکداری،” علوم مدیریت ایران، vol. 11، no. 44، pp. 79–103، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/523848/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button