Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

319
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

214
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی پدیده بدبینی تحصیلی دانشجویان آموزش از راه دور: شناسایی نشانگان و ابعاد به روش کیفی

صفحات

 صفحه شروع 187 | صفحه پایان 204

چکیده

 هدف هدف اصلی پژوهش حاضر, شناسایی پدیده ی بدبینی دانشجویان آموزش از راه دور, به منظور ایجاد یک چارچوب مفهومی و توسعه ی مبانی نظری آن بود. روش این پژوهش از نوع پژوهش های کیفی است که با استفاده از رویکرد مبتنی بر پدیدارشناسی توصیفی انجام گرفت. مشارکت کنندگان در این پژوهش 18 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور شهر تهران در مقاطع کارشناسی, کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در سال تحصیلی 1396-1395 بودند. انتخاب مشارکت کنندگان بر حسب تجربه و نیز آشنایی کلی با موضوع صورت گرفت. داده ها از طریق مصاحبه, به روش هدایت کلیات و به صورت نیمه ساختاریافته, گردآوری شد و تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت. داده ها با استفاده از روش تحلیل محتوای استقرایی در سه سطح باز, محوری و گزینشی تحلیل شد. یافته ها نتایج پژوهش نشان داد که 54 نشانگر شناسایی شده در چهار بعد بدبینی نسبت به استاد, بدبینی نسبت به دانشگاه, بدبینی اجتماعی و بدبینی شخصیتی تبیین و دسته بندی شد. نتیجه گیری بدبینی تحصیلی دانشجویان یک عامل مهم و تاثیرگذار در شرکت و تکمیل دوره های آموزش از راه دور است که نیازمند شناسایی و بررسی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اشرفی، سکینه، و زین آبادی، حسن رضا. (1398). واکاوی پدیده بدبینی تحصیلی دانشجویان آموزش از راه دور: شناسایی نشانگان و ابعاد به روش کیفی. راهبردهای شناختی در یادگیری، 8(14 )، 187-204. SID. https://sid.ir/paper/524343/fa

    Vancouver: کپی

    اشرفی سکینه، زین آبادی حسن رضا. واکاوی پدیده بدبینی تحصیلی دانشجویان آموزش از راه دور: شناسایی نشانگان و ابعاد به روش کیفی. راهبردهای شناختی در یادگیری[Internet]. 1398؛8(14 ):187-204. Available from: https://sid.ir/paper/524343/fa

    IEEE: کپی

    سکینه اشرفی، و حسن رضا زین آبادی، “واکاوی پدیده بدبینی تحصیلی دانشجویان آموزش از راه دور: شناسایی نشانگان و ابعاد به روش کیفی،” راهبردهای شناختی در یادگیری، vol. 8، no. 14 ، pp. 187–204، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/524343/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا