Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

619
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

143
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش مقایسه ای دیدگاه دانش آموزان و دبیران دبیرستان های منطقه 9 تهران درباره ی چالش های به کارگیری فناوری در آموزش زیست شناسی

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 81

چکیده

 این تحقیق به منظور نظرسنجی از دانش آموزان و دبیران به منظور بررسی استفاده از وسایل و مواد آموزشی و نقش و اهمیت آن ها در فرایند تدریس در درس زیست شناسی ١ در سال تحصیلی ٩ ٨-٩ ٩ شهر تهران می باشد. فناوری آموزشی نه تنها در آموزش علوم نقش مهمی دارد بلکه زمینه انجام انواع کارهای تحقیقاتی و پژوهشی را برای دانش آموزان فراهم می کند. جامعه مورد مطالعه شامل دانش آموزان و دبیران دهم تجربی منطقه 9 شهر تهران است. روش نمونه گیری برای انتخاب نمونه, روش تصادفی خوشه ای مبتنی بر انتخاب چند مرحله ای می باشد. روش پژوهش به صورت پیمایشی و با تکنیک پرسشنامه صورت گرفته است. نتایج این مطالعه نشان داد که با وجود تشابه و همسانی ابزار و لوازم موجود در دبیرستان های دخترانه و پسرانه این دو گروه از نظرات متفاوتی در نقش فناوری در فرایندهای آموزشی درس زیست شناسی دارند؛ دختران نسبت به پسران در استفاده از فناوری آموزشی علاقه مندی بیشتری نشان دادند. معلمان در بکارگیری ابزار و وسایل آموزشی مهارت لازم را دارند, مهم ترین چالش های پیش رو برای دانش آموزان و دبیران درس زیست شناسی ١ در مطالعه حاضر شامل مواردی از قبیل زمان ناکافی برای استفاده از مواد آموزشی, دشواری در هماهنگی و تهیه وسایل آموزشی مربوط به درس زیست شناسی و عدم تناسب کافی وسایل آموزشی با تعداد دانش آموزان است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پردلی، مصطفی، معبودی، امیرحسین، و نادری سالم، مهدی. (1398). سنجش مقایسه ای دیدگاه دانش آموزان و دبیران دبیرستان های منطقه 9 تهران درباره ی چالش های به کارگیری فناوری در آموزش زیست شناسی. پژوهش در آموزش زیست شناسی، 1(4 )، 71-81. SID. https://sid.ir/paper/524567/fa

    Vancouver: کپی

    پردلی مصطفی، معبودی امیرحسین، نادری سالم مهدی. سنجش مقایسه ای دیدگاه دانش آموزان و دبیران دبیرستان های منطقه 9 تهران درباره ی چالش های به کارگیری فناوری در آموزش زیست شناسی. پژوهش در آموزش زیست شناسی[Internet]. 1398؛1(4 ):71-81. Available from: https://sid.ir/paper/524567/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی پردلی، امیرحسین معبودی، و مهدی نادری سالم، “سنجش مقایسه ای دیدگاه دانش آموزان و دبیران دبیرستان های منطقه 9 تهران درباره ی چالش های به کارگیری فناوری در آموزش زیست شناسی،” پژوهش در آموزش زیست شناسی، vol. 1، no. 4 ، pp. 71–81، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/524567/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا