مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

585
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

400
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدیریت رفتار مشتریان مبتنی بر ایجاد ارزش با رویکرد داده کاوی و منطق فازی

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 22

چکیده

 با توجه به پیشرفت ساختار تجاری, علم ارتباط با مشتری به روش های مختلفی تغییر می یابد و شرکت ها نیاز به جدیدترین ابزار جهت حل و مدیریت چنین تغییراتی دارند. در این راستا ﺷ ﺮ کت ها ﺑ ﻪ دﻧ ﺒ ﺎ ل ﺷ ﻨ ﺎ ﺳ ﺎ ﯾ ﯽ و ﺗ ﺤ ﻠ ﯿ ﻞ وﯾ ﮋ ﮔ ﯽ ﻫ ﺎ ی از ﻣ ﺸ ﺘ ﺮ ﯾ ﺎ ن هستند تا آﻧ ﻬ ﺎ را ﺑ ﺮ اﺳ ﺎ س ارزﺷ ﯽ ﮐ ﻪ دارﻧ ﺪ ﺗ ﻔ ﮑ ﯿ ﮏ و دسته بندی ﻧ ﻤ ﺎ ﯾ ﻨ ﺪ . این مساله, زﻣ ﯿ ﻨ ﻪ را ﺑ ﺮ ای تصمیم گیری در ﺗ ﺨ ﺼ ﯿ ﺺ ﺑ ﻬ ﯿ ﻨ ﻪ ﻣ ﻨ ﺎ ﺑ ﻊ , ﺑ ﻪ ﮐ ﺎ رﮔ ﯿ ﺮ ی اﺳ ﺘ ﺮ اﺗ ﮋ یﻫ ﺎ ی ﻣ ﻨ ﺎ ﺳ ﺐ و ﻣ ﺪ ﯾ ﺮ ﯾ ﺖ ﺳ ﻮ دآوری در ﮐ ﻨ ﺎ ر ﻣ ﺪ ﯾ ﺮ ﯾ ﺖ ارﺗ ﺒ ﺎ ط ﺑ ﺎ ﻣ ﺸ ﺘ ﺮ ی ﻓ ﺮ اﻫ ﻢ ﻣ ﯽ آورد. در این مقاله یک روش مبتنی بر داده کاوی و رویکرد منطق فازی برای طبقه بندی مشتریان از نظر ارزش مشتری ارائه می گردد. در این روش ابتدا با رویکرد داده کاوی به آماده سازی و فازی سازی ویژگی ها پرداخته می شود. سپس جهت مدلسازی با استفاده از روش درخت تصمیم گیری فازی مشتریان طبقه بندی می گردند و در نهایت مدل پیش بینی ارزش مشتریان ارائه می شود. برای ارزیابی روش از داده های شرکت داروسازی رویان دارو, یکی از بزرگترین شرکت های داروسازی دام و طیور بهره گرفته شده است. نتایج نشان می دهند که روش پیشنهادی نسبت به روش های دیگر از سرعت و دقت بالاتری برخوردار است. مدل پیشنهادی می تواند به منظور پیش بینی ارزش و طبقه بندی مشتری های جدید شرکت داروسازی رویان دارو به طور مؤثر مورد استفاده قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خادم القرانی، شکیبا، و لیراوی، شیلا. (1399). مدیریت رفتار مشتریان مبتنی بر ایجاد ارزش با رویکرد داده کاوی و منطق فازی. شباک، 6(1 (پیاپی 52) )، 17-22. SID. https://sid.ir/paper/524593/fa

    Vancouver: کپی

    خادم القرانی شکیبا، لیراوی شیلا. مدیریت رفتار مشتریان مبتنی بر ایجاد ارزش با رویکرد داده کاوی و منطق فازی. شباک[Internet]. 1399؛6(1 (پیاپی 52) ):17-22. Available from: https://sid.ir/paper/524593/fa

    IEEE: کپی

    شکیبا خادم القرانی، و شیلا لیراوی، “مدیریت رفتار مشتریان مبتنی بر ایجاد ارزش با رویکرد داده کاوی و منطق فازی،” شباک، vol. 6، no. 1 (پیاپی 52) ، pp. 17–22، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/524593/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button