مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,105
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

824
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

جایگاه تاب آوری سازمانی در مدیریت بحران ها و فجایع گردشگری

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 46

چکیده

 صنعت گردشگری به دلیل تعامل و وابستگی اجزای تشکیل دهنده آن یکی از آسیب پذیرترین حوزه های اقتصادی جهان در برابر بحران ها و فجایع می باشد و همین موضوع جریان های مطلوب اقتصادی و شغلی را از مقاصد و کسب وکارهای گردشگری دور می نماید. بر همین اساس محققان حوزه گردشگری شروع به بررسی نظریه «تاب آوری سازمانی» توسط سازمان های مدیریت مقصد برای پرداختن به وقایع بحرانی کرده اند. تاب آوری سازمانی رویکردی است که برای رفع اختلالات پیش بینی نشده اتخاذ می شود. پژوهش حاضر با فراهم آوردن فرصتی برای سازمان های مدیریت مقصد برای ارزیابی و تراز استراتژی های سازمانی به منظور بهینه سازی کارآیی, اثربخشی و زمان پاسخگویی در حوادث بحرانی, این موضوع را موردبررسی قرار داده است و یک چارچوب استراتژیک و جامع در مدیریت فاجعه و بحران گردشگری را پیشنهاد می دهد, همچنین با بررسی آناتومی بحران و نیز ابعاد مختلف مدل تاب آوری سازمانی, چارچوبی برای یکپارچگی آن ها با چارچوب مدیریت بحران گردشگری را ارائه شده است. پژوهش پیش رو بر اهمیت وجود یک رویکرد مدیریت بحران چندلایه در صنعت گردشگری تأکید می نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سالم قهفرخی، امین، رضایی، سیدرضا، رستمی، محسن، و علیخواه، ساهره. (1399). جایگاه تاب آوری سازمانی در مدیریت بحران ها و فجایع گردشگری. شباک، 6(3 (پیاپی 54) )، 31-46. SID. https://sid.ir/paper/524598/fa

    Vancouver: کپی

    سالم قهفرخی امین، رضایی سیدرضا، رستمی محسن، علیخواه ساهره. جایگاه تاب آوری سازمانی در مدیریت بحران ها و فجایع گردشگری. شباک[Internet]. 1399؛6(3 (پیاپی 54) ):31-46. Available from: https://sid.ir/paper/524598/fa

    IEEE: کپی

    امین سالم قهفرخی، سیدرضا رضایی، محسن رستمی، و ساهره علیخواه، “جایگاه تاب آوری سازمانی در مدیریت بحران ها و فجایع گردشگری،” شباک، vol. 6، no. 3 (پیاپی 54) ، pp. 31–46، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/524598/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button