Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

819
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

388
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل پرورش دانش آموزان کارآفرین در مقطع ابتدایی (مورد مطالعه: استان چهارمحال و بختیاری)

صفحات

 صفحه شروع 89 | صفحه پایان 114

چکیده

 این پژوهش با هدف ارائه مدل پرورش دانش آموزان کارآفرین در مقطع ابتدایی انجام شد. جامعه آماری در بخش کیفی شامل افراد خبره در حوزه کارآفرینی و در بخش کمی شامل کلیه مدیران مدارس ابتدایی و کارشناسان حوزه معاونت ابتدایی اداره آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری و اساتید کارآفرینی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در سال تحصیلی 98-1397 (684=N) بود. حجم نمونه در بخش کیفی با توجه به اصل اشباع داده ها (10 نفر) و در بخش کمی بر اساس فرمول کوکران 297 نفر برآورد شد. برای انتخاب نمونه در بخش کیفی از نمونه گیری هدفمند و در بخش کمی از نمونه گیری طبقه ای استفاده شد. ابزار گردآوری داده ها, در بخش کیفی, مصاحبه نیمه ساخت مند و در بخش کمی, پرسش نامه محقق ساخته بود. روایی صوری پرسش نامه از طریق اجرای آزمایشی و روایی محتوایی از طریق قضاوت خبرگان و روایی همگرا از طریق محاسبه میانگین واریانس استخراج شده تایید و پایایی پرسش نامه نیز از طریق آلفای کرونباخ برای کل پرسش نامه 84/0 به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها در بخش کیفی از کدگذاری باز و محوری و در بخش کمی از آزمون های آلفای کرونباخ, میانگین واریانس استخراج شده (AVE), کجی و کشیدگی, کولموگروف, تحلیل عاملی اکتشافی, تحلیل عاملی تاییدی و t تک نمونه ای استفاده شد. نتایج به دست آمده به شناسایی 6 بعد و 41 شاخص منجر شد که نام گذاری آنها ترتیب زیر بود: بعد فردی, بعد اجتماعی, بعد اقتصادی, بعد ساختاری, بعد رفتاری, بعد محیطی. علاوه بر این از طریق این مدل 9 روش؛ 7 زیرساخت و 7 الزام نیز برای پرورش دانش آموزان کارآفرین در مقطع ابتدایی کشور شناسایی شد. نتایج دیگر نشان داد که وضعیت موجود ابعاد, شاخص ها, روش ها, زیرساخت ها و الزامات پرورش دانش آموزآن کارآفرین پائین تر از حد متوسط جامعه است. 21 سازوکار اجرایی نیز در جهت پرورش دانش آموزان کارآفرین مقطع ابتدایی مورد توافق نمونه پژوهش ارائه شد و نهایتا مدلی 6 بخشی شامل فلسفه و اهداف, مبانی نظری, ابعاد و شاخص ها, زیرساخت ها و الزامات و سازوکارهای اجرایی در جهت پرورش دانش آموزان کارآفرین مقطع ابتدایی ارائه گردید و درجه تناسب آن با اطمینان 95 درصد از نظر متخصصین مورد تایید قرار گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرادی پردنجانی، حجت اله، نیکنامی، مصطفی، تقی پورظهیر، علی، و جعفری، پریوش. (1399). ارائه مدل پرورش دانش آموزان کارآفرین در مقطع ابتدایی (مورد مطالعه: استان چهارمحال و بختیاری). آموزش در علوم انتظامی، 7(25 )، 89-114. SID. https://sid.ir/paper/524606/fa

    Vancouver: کپی

    مرادی پردنجانی حجت اله، نیکنامی مصطفی، تقی پورظهیر علی، جعفری پریوش. ارائه مدل پرورش دانش آموزان کارآفرین در مقطع ابتدایی (مورد مطالعه: استان چهارمحال و بختیاری). آموزش در علوم انتظامی[Internet]. 1399؛7(25 ):89-114. Available from: https://sid.ir/paper/524606/fa

    IEEE: کپی

    حجت اله مرادی پردنجانی، مصطفی نیکنامی، علی تقی پورظهیر، و پریوش جعفری، “ارائه مدل پرورش دانش آموزان کارآفرین در مقطع ابتدایی (مورد مطالعه: استان چهارمحال و بختیاری)،” آموزش در علوم انتظامی، vol. 7، no. 25 ، pp. 89–114، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/524606/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا