مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

449
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

270
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدلی برای نهادینه کردن عملکرد تیمی در بین کارکنان آموزش وپرورش

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 135

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, ارائه مدلی برای نهادینه کردن عملکرد تیمی دربین کارکنان آموزش وپرورش بود. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی-بنیادی و از نظر نوع داده, آمیخته (کیفی-کمی) از نوع اکتشافی بود. جامعه آماری بخش کیفی پژوهش, شامل خبرگان دانشگاهی و صاحبنظران آموزش و پرورش بود که با نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. در بخش کمی, جامعه آماری شامل کلیه کارکنان وزارت آموزش و پرورش در کل کشور به تعداد 1700 نفر بود. در بخش کمی پژوهش از روش کوکران استفاده شد و تعداد 313 نفر به عنوان نمونه به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. در بخش کیفی از مصاحبه های نیمه-ساختار یافته استفاده شد و در بخش کمی, از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد و روایی و پایایی ابزارها مورد تایید قرار گرفت. روش تحلیل داده ها در بخش کیفی کدگذاری نظری برگرفته از روش نظریه پردازی داده بنیاد بود. در بخش کمی از روش های آمار توصیفی و استنباطی(آزمون هایی نظیر همبستگی پیرسون, تحلیل عاملی تاییدی و تحلیل عاملی اکتشافی) استفاده شد. نتایج حاصل از پژوهش نشان دادند که ابعاد تشکیل دهنده عملکرد تیمی, شامل, فرایند و نتایج, و ابعاد اثر گذار بر عملکرد تیمی, شامل, یادگیری تیمی, رهبری تحول گرا, انعکاس گری تیمی, و همچنین, ابعاد شایستگی حرفه ای, اشتیاق شغلی و تعهد سازمانی, به عنوان ابعاد اثرپذیر از عملکرد تیمی معرفی شدند. در پژوهش حاضر مدل نهادینه کردن عملکرد تیمی کارکنان آموزش و پرورش ارائه شد که علاوه بر ابعاد عنوان شده, عوامل تسهیلگر, سازوکار و موانع را نیز مورد بررس قرار داد و از برازش مطلوبی برخوردار بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قربان، فاطمه، ایمانی، محمدنقی، و حنیفی، فریبا. (1399). ارائه مدلی برای نهادینه کردن عملکرد تیمی در بین کارکنان آموزش وپرورش. آموزش در علوم انتظامی، 7(25 )، 115-135. SID. https://sid.ir/paper/525239/fa

    Vancouver: کپی

    قربان فاطمه، ایمانی محمدنقی، حنیفی فریبا. ارائه مدلی برای نهادینه کردن عملکرد تیمی در بین کارکنان آموزش وپرورش. آموزش در علوم انتظامی[Internet]. 1399؛7(25 ):115-135. Available from: https://sid.ir/paper/525239/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه قربان، محمدنقی ایمانی، و فریبا حنیفی، “ارائه مدلی برای نهادینه کردن عملکرد تیمی در بین کارکنان آموزش وپرورش،” آموزش در علوم انتظامی، vol. 7، no. 25 ، pp. 115–135، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/525239/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button