Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

879
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

418
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چگونگی نمود آزادی بشر ژان پل سارتر در آثار نقاشی ادوارد هاپر

صفحات

 صفحه شروع 195 | صفحه پایان 205

چکیده

اگزیستانسیالیسم از سالیان دور در فلسفه حضور داشته و اندیشمندان زیادی را به خود مشغول کرده است. درواقع اگزیستانسیالیسم که بر پایه تقدم وجود بر ماهیت است به ارزش انسان می پردازد. سارتر از فیلسوفان مهم اگزیستانسیالیسم است که بیانیه ی او به عنوان ارکان اصلی این مکتب معرفی شده است. معروف ترین بیانیه ی او به نام آزادی بشر, انسان را جدا از آفریننده تنها می داند. هر انسانی مسئول زندگی خود و سرنوشت خویش است و هر انسانی باید اخلاقیات را بدون ترس از مجازات پس از مرگ رعایت کند. پس درواقع اگزیستانسیالیسم به نوعی فلسفه اخلاق است. این فلسفه طرفداران زیادی به مرور پیدا کرد از جمله هنرمندان که در این پژوهش ادوارد هاپر مد نظر ما است. او نقاشی های بسیاری تحت تأثیر اگزیستانسیالیسم خلق کرده است. فلسفه ای که به ظاهر درک آن سخت می باشد با آثار بصری راحت تر قابل فهم هستند. در این پژوهش با استفاده از منابع کتابخانه ای و توصیف آثار به شکل گیری مفهوم اگزیستانسالیسم سارتر در نقاشی های هاپر می پردازیم. در این مقاله به دنبال یافتن پاسخ برای این پرسش هستیم که آیا هاپر صرفاً قصد نمایش دادن انسان های تنها و منزوی را دارد؟ یا می خواهد به مخاطب خود پیامی ارسال کند! آیا استفاده از نمادهای امروزی مانند تکنولوژی و رسانه مفهوم خاصی دارد؟ با بررسی اگزیستانسیالیسم و سپس شناخت تفکر سارتر و تحلیل آثار هاپر خواهیم دید که تمام عناصر استفاده شده به انتقال مفهوم واژه اگزیستانسیالیسم کمک می کند و تنهایی انسان مدرن را در عصر علم و تکنولوژی نشان می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدشاهی، شیرین. (1399). چگونگی نمود آزادی بشر ژان پل سارتر در آثار نقاشی ادوارد هاپر. شباک، 6(5 (پیاپی 56) )، 195-205. SID. https://sid.ir/paper/525413/fa

    Vancouver: کپی

    محمدشاهی شیرین. چگونگی نمود آزادی بشر ژان پل سارتر در آثار نقاشی ادوارد هاپر. شباک[Internet]. 1399؛6(5 (پیاپی 56) ):195-205. Available from: https://sid.ir/paper/525413/fa

    IEEE: کپی

    شیرین محمدشاهی، “چگونگی نمود آزادی بشر ژان پل سارتر در آثار نقاشی ادوارد هاپر،” شباک، vol. 6، no. 5 (پیاپی 56) ، pp. 195–205، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/525413/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا