مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

376
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

183
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی درونی و کاستی های نظام آموزش عالی ایران و راهکارهای اعتلای آن

صفحات

 صفحه شروع 191 | صفحه پایان 225

چکیده

 چند صباحی است که بحث توجه به کیفیت نظام آموزش عالی و بهبود و ارتقاء آن از رهگذر رهیافت ارزیابی درونی مورد توجه مسؤولین و دست اندرکاران وزارتخانه قرار گرفته است. از سوی دیگر کیفیت دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور همگام با رشد کمی آن توسعه نیافته و همین امر مسائل و مشکلاتی را برای نظام آموزش عالی کشور به همراه داشته است. ارزیابی درونی با توجه به ویژگی های و فرایند اجرایی آن, چنان است که انجام آن, بهبود مستمر کیفیت نظام آموزش عالی را به دنبال دارد. به دنبال واگذاری ردیف اعتباری 113512 جهت ارزیابی و اعتبارسنجی علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور, اجرای ارزیابی درونی در گروه های آموزشی دانشگاه های کشور در دستور کار سازمان سنجش قرار گرفت و فعالیت های گسترده و منسجمی در این خصوص آغاز و در حال تداوم می باشد. با توجه به اینکه اصولاً بحث ارزیابی و خصوصاً ارزیابی درونی در نظام آموزش عالی کشور, موضوعی نو و جدید می باشد در این مقاله سعی شده که ابتدا اصول, مفاهیم و فرایند اجرایی این رهیافت ارائه, سپس موانع و مشکلات موجود بر سر راه اجرای این طرح, بیان, در ادامه به بررسی کاستی های موجود در نظام آموزش عالی پرداخته و در نهایت به جمع بندی و ارائه پیشنهادات پرداخته شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، اکرم. (1399). ارزیابی درونی و کاستی های نظام آموزش عالی ایران و راهکارهای اعتلای آن. پژوهشنامه اورمزد، -(53 (ضمیمه شماره 2) )، 191-225. SID. https://sid.ir/paper/525623/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی اکرم. ارزیابی درونی و کاستی های نظام آموزش عالی ایران و راهکارهای اعتلای آن. پژوهشنامه اورمزد[Internet]. 1399؛-(53 (ضمیمه شماره 2) ):191-225. Available from: https://sid.ir/paper/525623/fa

    IEEE: کپی

    اکرم محمدی، “ارزیابی درونی و کاستی های نظام آموزش عالی ایران و راهکارهای اعتلای آن،” پژوهشنامه اورمزد، vol. -، no. 53 (ضمیمه شماره 2) ، pp. 191–225، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/525623/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button