مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

597
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

206
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر محیط کلان کشور مقصد و برندینگ بر عملکرد صادراتی فرش دستباف ایران

صفحات

 صفحه شروع 00 | صفحه پایان 00

چکیده

 این پژوهش بر آن است تا تاثیر برند سازی را در کنار متغیرهای اقتصادی, سیاسی, فرهنگی و جغرافیایی و پتانسیل بازار کشورها بر میزان صادرات فرش دستباف بدان کشورها مورد بررسی قرار دهد. پژوهش حاضر از نوع کاربردی بوده و از روشکمی در آن استفاده شده است. اطلاعات مربوط به شاخص های مدل برای 217 کشور از طریق 1-پایگاه داده های معتبر بین المللی و داخلی و 2-توزیع دو پرسشنامه جمع آوری گردید. در این پژوهش شش فرضیه تعریف گردید و جهت تحلیل داده های جمع آوری شده از PLS استفاده شد. نتایج حاکی از آن بود که به ترتیب چهار متغیر فرهنگی, اقتصادی, سیاسی و برند سازی بیشترین تاثیر را بر عملکرد صادراتی دارند. درنهایت پیشنهاد گردید که صادرکنندگان مستقیم جهت حضور در بازارها متغیرها و شاخص های مدل نهایی را با توجه به ضرایب آن ها در اولویت بررسی خود قرار دهند و به کشورهایی که در این شاخص ها وضعیت مطلوبی دارند ولی حجم صادرات فرش دستباف به این کشور کم می باشد توجه بیشتری نموده و بررسی بیشتری انجام دهند. همچنین با ارایه فرش های باکیفیت از نظر جنس, تراکم بافت, طرح و رنگ برند کشور ایران و فرش ایرانی در سایر کشورها را حفظ نموده و یا بهبود دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نیاکان لاهیجی، نازیلا، حقیقی نسب، منیژه، و خدیور، آمنه. (1398). تاثیر محیط کلان کشور مقصد و برندینگ بر عملکرد صادراتی فرش دستباف ایران. مدیریت برند، 6(18 )، 00-00. SID. https://sid.ir/paper/525726/fa

    Vancouver: کپی

    نیاکان لاهیجی نازیلا، حقیقی نسب منیژه، خدیور آمنه. تاثیر محیط کلان کشور مقصد و برندینگ بر عملکرد صادراتی فرش دستباف ایران. مدیریت برند[Internet]. 1398؛6(18 ):00-00. Available from: https://sid.ir/paper/525726/fa

    IEEE: کپی

    نازیلا نیاکان لاهیجی، منیژه حقیقی نسب، و آمنه خدیور، “تاثیر محیط کلان کشور مقصد و برندینگ بر عملکرد صادراتی فرش دستباف ایران،” مدیریت برند، vol. 6، no. 18 ، pp. 00–00، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/525726/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button