Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

7,818
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

4,643
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش ارزشیابی توصیفی در یادگیری دانش آموزان ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 240 | صفحه پایان 260

کلیدواژه

ارزشیابی کیفی (توصیفی) 

چکیده

 پژوهش حاضر به منظور بررسی روش های سنجش در ارزشیابی کیفی انجام شده است. در این مقاله سعی شده نگاهی کوتاه و گذرا در ارزشیابی کیفی یا توصیفی داشته باشیم. اطلاعات مورد نیاز پژوهش از طریق تحقیق میدانی و کتابخانه ای جمع آوری گردیده است. در این مقاله, ابتدا در خصوص معرفی ارزشیابی توصیفی – کیفی و اهداف آن و اعتبار و اهمیّت ارزشیابی تکوینی و دسته بندی ارزشیابی ها با توجه به ضرورت و ارتباط داشتن این ارزشیابی با ارزشیابی توصیفی سعی شده تا اهداف و اهمیّت ارتباط آن بیان شود؛ درباره ی تغییر و تحول های ایجاد شده در نظام ارزشیابی توسط این طرح بحث می شود. بعد از این موارد به بررسی ارزشیابی کمّی و کیفی و همچنین در این مقاله, ضمن بیان ویژگی های طرح ارزشیابی توصیفی, به موفقیت هایی که اجرای این طرح به همراه داشته است, اشاره شده است. در قسمت پایانی مقاله, ضمن بیان ابزار و روش های سنجش در ارزشیابی توصیفی و راهکارهای مناسب جهت چگونگی استفاده از ابزار ها و نتایج به معرفی برخی از روش های سنجش در امر ارزشیابی توصیفی پرداخته که از جمله این موارد می توان به برگ ثبت مشاهدات, آزمون عملکردی, پوشه کار, چک لیست و. . . اشاره کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اکبری پور، سمیه. (1399). نقش ارزشیابی توصیفی در یادگیری دانش آموزان ابتدایی. پژوهشنامه اورمزد، -(53 (ضمیمه شماره 2) )، 240-260. SID. https://sid.ir/paper/525997/fa

    Vancouver: کپی

    اکبری پور سمیه. نقش ارزشیابی توصیفی در یادگیری دانش آموزان ابتدایی. پژوهشنامه اورمزد[Internet]. 1399؛-(53 (ضمیمه شماره 2) ):240-260. Available from: https://sid.ir/paper/525997/fa

    IEEE: کپی

    سمیه اکبری پور، “نقش ارزشیابی توصیفی در یادگیری دانش آموزان ابتدایی،” پژوهشنامه اورمزد، vol. -، no. 53 (ضمیمه شماره 2) ، pp. 240–260، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/525997/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا