مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

192
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

70
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی مهارت تعویض مخاطب در کلاس درس بر اساس الگوی داده بنیاد

صفحات

 صفحه شروع 102 | صفحه پایان 120

چکیده

 هدف: هدف از انجام این پژوهش شناسایی مولفه های مهارت تعویض مخاطب به منظور ارائه ی مدل مهارت تعویض مخاطب معلمان در کلاس درس بوده است. رویکرد پژوهش کیفی و از روش نظریه ی داده ها بنیاد استفاده شده است. روش: در این پژوهش, از روش نمونه گیری هدفمند برای انتخاب نفر اول و از فن گلوله برفی برای انتخاب نفرات بعدی استفاده شد. روش نمونه گیری به صورت هدفمند تا جایی ادامه یافت که پژوهشگر با استفاده از مصاحبه ی نیمه ساختاریافته با اعضای نمونه به اشباع نظری رسید. جامعه ی آماری شامل تمامی معلمان دوره ی ابتدایی شهر کرمانشاه بوده است. برای گردآوری داده های کیفی با 18 نفر از معلمان مجرب و نمونه مدارس ابتدایی مصاحبه صورت پذیرفت. با استفاده از نتایج حاصل از بررسی مبانی نظری و پیشینه ی پژوهش و تجزیه و تحلیل محتوای مصاحبه های انجام گرفته است. یافته ها: شاخص های مهارت تعویض مخاطب معلمان در کلاس درس شناسایی شده و طی سه مرحله ی کدگذاری باز, کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی, مدل تعویض مخاطب معلمان در شش مقوله ی اصلی شرایط علی, پدیده ی محوری (واکاوی تعویض مخاطب در کلاس درس: شامل 3 مقوله اصلی اهداف, ویژگی ها, شیوه اجرا و 10 مقوله فرعی است), راهبردهای تعویض مخاطب, شرایط واسطه ای, شرایط مداخله گر و پیامدهای تعویض مخاطب جهت بهره برداری در کلاس و مدرسه ارائه گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موسوی، فرانک، و ویسی، معصومه. (1399). واکاوی مهارت تعویض مخاطب در کلاس درس بر اساس الگوی داده بنیاد. تدریس پژوهی، 8(1 )، 102-120. SID. https://sid.ir/paper/526144/fa

    Vancouver: کپی

    موسوی فرانک، ویسی معصومه. واکاوی مهارت تعویض مخاطب در کلاس درس بر اساس الگوی داده بنیاد. تدریس پژوهی[Internet]. 1399؛8(1 ):102-120. Available from: https://sid.ir/paper/526144/fa

    IEEE: کپی

    فرانک موسوی، و معصومه ویسی، “واکاوی مهارت تعویض مخاطب در کلاس درس بر اساس الگوی داده بنیاد،” تدریس پژوهی، vol. 8، no. 1 ، pp. 102–120، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/526144/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button