Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

351
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

132
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط وضعیت آموزش بالینی با انگیزش تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم

صفحات

 صفحه شروع 3 | صفحه پایان 12

چکیده

 مقدمه: عدم علاقه و انگیزش تحصیلی دانشجویان چالش اساسی پیش روی آموزش بالینی است. پژوهش حاضر با هدف تعیین ارتباط وضعیت آموزش بالینی با انگیزش تحصیلی در دانشجویان اتاق عمل و هوشبری انجام شد. روش ها: این مطالعه توصیفی-تحلیلی (از نوع مقطعی) برروی 104 دانشجوی هوشبری و اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی قم در سال 1396 به روش سرشماری انجام شد. ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش دو پرسشنامه بررسی وضعیت آموزش بالینی و انگیزش تحصیلی هارتر بود. به منظور توصیف وضعیت آزمودنی ها از آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) استفاه و داده ها از طریق آزمون های t مستقل و پیرسون و رگرسیون خطی با نرم افزار آماری SPSS تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها: میانگین نمره وضعیت آموزش بالینی دانشجویان هوشبری 71/12± 73/73 و دانشجویان اتاق عمل 10/29± 75/46 بود. همچنین میانگین نمره انگیزش تحصیلی در دانشجویان هوشبری 9/75± 67/7 و اتاق عمل 10/07± 67/07 بدست آمد. بین وضعیت آموزش بالینی و انگیزش تحصیلی ارتباط معنی داری مشاهده شد (24/0=r). نتیجه گیری: با توجه به مطلوب نبودن کامل وضعیت آموزش بالینی دانشجویان و وجود رابطه معنی دار بین وضعیت آموزش بالینی و انگیزش تحصیلی, لذا توجه بیشتری از طرف مسئولان, اساتید و کارشناسان در جهت ارتقای آموزش بالینی در چهار حیطه اهداف و برنامه آموزشی, مربی, برخورد با دانشجو و نظارت و ارزشیابی پیشنهاد می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قنبری افرا، لیلا، علی اکبرزاده آرانی، زهرا، سلمانی، سمیه، و فرقدانی، زهرا. (1398). ارتباط وضعیت آموزش بالینی با انگیزش تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 11(4 )، 3-12. SID. https://sid.ir/paper/526182/fa

    Vancouver: کپی

    قنبری افرا لیلا، علی اکبرزاده آرانی زهرا، سلمانی سمیه، فرقدانی زهرا. ارتباط وضعیت آموزش بالینی با انگیزش تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم. پژوهش در آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1398؛11(4 ):3-12. Available from: https://sid.ir/paper/526182/fa

    IEEE: کپی

    لیلا قنبری افرا، زهرا علی اکبرزاده آرانی، سمیه سلمانی، و زهرا فرقدانی، “ارتباط وضعیت آموزش بالینی با انگیزش تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم،” پژوهش در آموزش علوم پزشکی، vol. 11، no. 4 ، pp. 3–12، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/526182/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا