Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,012
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,184
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش طراحی پایدار در معماری ایران (از دیدگاه فرهاد احمدی)

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 به نظر می رسد که ماهیت محیط زیست به دلیل تاثیرات منفی ناشی از سوخت های فسیلی, انرژی هسته ای, بهره برداری بی رویه از جنگل ها, تخریب زیستگاه ها, گرم شدن کره ی زمین و عوامل مشابه, به شدت در حال تغییر است. ایده ی طراحی پایدار و اصول مربوط به آن, امروزه می تواند به عنوان راهنمایی عمومی به همه ی افراد کمک کند تا مفاهیمی چون حفظ منابع طبیعی و محیط زیست و ارتقاء کیفیت زندگی را در عرصه های گوناگون, مورد توجه قرار دهند. با توجه به تاثیر یک بنا در طیف گسترده ای از موضوعات مرتبط با پایداری و اینکه امروزه ساختمانهای مرسوم بیش ازحد نیاز از منابع, مخصوصًا منابع تجدیدناپذیر استفاده میکنند, تاثیرات منفی بر محیط زیست دارند, طراحی پایدار می تواند به عنوان راه حلی باشد که به کمک آن طراح بتواند نه تنها نیازهای کاربر فضا را برآورده سازد بلکه در کنار آن نیز از صدمات ناشی از طرح خود به محیط زیست را نیز کاهش داد. حال یکی از اصلی ترین سوال های به وجود آمده این است که برای رسیدن به این مهم روش طراحی چگونه باید باشد تا بتوان بهترین پاسخ را دریافت نمود؟ آیا تنها با رعایت و کاربرد یک سری عوامل اقلیمی و اصول پایداری می توان مدعی طراحی پایدار گردید؟ در این پژوهش به کمک تحقیق و کنکاش به روش توصیفی-تحلیلی در شیوه طراحی یکی از معماران معاصر و صاحب نظر در مبحث طراحی پایدار به بررسی دیدگاه ایشان در این زمینه پرداخته است ونتایج حاصل از این پژوهش حاکی ازاین است که اتخاذ یک رویکرد جامع در آموزش معماری پایدار-خصوصیات ویژه ای را برای ساختار آموزشی تعریف می کند: "آموزش کارآمد در تفکر پایداری, آموزشی را می طلبد که جامع و فرانگر باشد. یعنی:-انعطاف پذیر و انطباق پذیر باشد-مشارکتی باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پورعلی، سعیده، کاظم زاده، مرضیه، و پورعلی، مصطفی. (1399). آموزش طراحی پایدار در معماری ایران (از دیدگاه فرهاد احمدی). معماری شناسی، 3(16)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/526318/fa

    Vancouver: کپی

    پورعلی سعیده، کاظم زاده مرضیه، پورعلی مصطفی. آموزش طراحی پایدار در معماری ایران (از دیدگاه فرهاد احمدی). معماری شناسی[Internet]. 1399؛3(16):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/526318/fa

    IEEE: کپی

    سعیده پورعلی، مرضیه کاظم زاده، و مصطفی پورعلی، “آموزش طراحی پایدار در معماری ایران (از دیدگاه فرهاد احمدی)،” معماری شناسی، vol. 3، no. 16، pp. 0–0، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/526318/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا