مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,442
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,141
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش بینی خودکارآمدی معلمان برحسب مؤلفه های رضایت شغلی

صفحات

 صفحه شروع 300 | صفحه پایان 319

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی پیش بینی خودکارآمدی معلمان برحسب رضایت شغلی آنان میان معلمان متوسطه اول شهرستان میناب در سال تحصیلی 97-1396 با روش توصیفی – همبستگی انجام شده است. جامعه آماری شامل تمامی معلمان مرد و زن (621 نفر) متوسطه اول شهرستان میناب بود که تعدادشان 621 نفر (386 مرد و 235 زن) بود و به روش تصادفی طبقه ای و براساس جدول مورگان تعداد 234 نفر (145 مرد و 89 زن) به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از آزمون رضایت شغلی (شاخص توصیف کننده شغل) اسمیت, کندال و هالین و پرسشنامه خودکارآمدی شرر و آدامز (1983) استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه استفاده شده است. نتایج نشان داد که در بین مؤلفه های رضایت شغلی, بیشترین میانگین مربوط به مؤلفه دستمزد و کمترین میانگین مربوط به مؤلفه ماهیت کار می باشد. همچنین نتایج نشان داد که بین رضایت شغلی و مؤلفه های مدیریت, دستمزد و ترفیع با خودکارآمدی معلمان رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. علاوه بر این نتایج نشان داد که مؤلفه های دستمزد, ترفیع و مدیریت می توانند خودکارآمدی معلمان را پیش بینی کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فردزاده، حیدر، موسوی، سیدمحمود، جداوی، ثریا، و مهرانی، عبدالرسول. (1400). پیش بینی خودکارآمدی معلمان برحسب مؤلفه های رضایت شغلی. پژوهشنامه اورمزد، -(54 (ضمیمه شماره 2))، 300-319. SID. https://sid.ir/paper/526823/fa

    Vancouver: کپی

    فردزاده حیدر، موسوی سیدمحمود، جداوی ثریا، مهرانی عبدالرسول. پیش بینی خودکارآمدی معلمان برحسب مؤلفه های رضایت شغلی. پژوهشنامه اورمزد[Internet]. 1400؛-(54 (ضمیمه شماره 2)):300-319. Available from: https://sid.ir/paper/526823/fa

    IEEE: کپی

    حیدر فردزاده، سیدمحمود موسوی، ثریا جداوی، و عبدالرسول مهرانی، “پیش بینی خودکارآمدی معلمان برحسب مؤلفه های رضایت شغلی،” پژوهشنامه اورمزد، vol. -، no. 54 (ضمیمه شماره 2)، pp. 300–319، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/526823/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button