Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

479
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

456
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش مشارکت جمعی دانشجویان در فرآیند کارگاه طراحی معماری

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 مشارکت جمعی در طراحی معماری شیوه ای مناسب و راهبردی در زمینه ی آموزش معماری به شمار می رود و گروه تنها به مثابه مجموعه ای از افراد عمل نمی کنند؛ بلکه همراهی و همکاری گروهی منجر به هم افزایی گشته, طبیعتاً نتیجه ی کار از مجموع توانمندی های افراد فراتر می رود. در این گونه طراحی, مشارکت در همه ی اجزای یک طرح و محصول, ارتباطات مفید وسازنده ی افرادی است که به نحوی درگیر فرآیند طراحی بوده اند. برهمین اساس شیوه ی پیشنهادی پژوهش مبتنی مشارکت جمعی, امری مثبت و ارزشمند ارزیابی میگردد؛ زیرا در مراحل رشد علمی و فرهنگی جوامع, مشارکت همه ی اجزای جامعه تأثیر گذار و نقش آفرین خواهد بود. در سال های اخیر فرآیند معماری و آموزش آن, یکی از مباحث مهم در این زمینه به شمار می رود. اهمیت و حساسیت آموزش معماری به عنوان یک امر ضروری و تخصصی, عمومیت یافته است؛ چرا که میراث گذشته, یافته هایی از معماری و تمدنی است که ما باید برای نسل های آتی به یادگار گذاریم و همین اصل بنیادین و اساسی یکی از مصادیق انتقال علم و هنر از نسلی به نسل های دیگر محسوب خواهد شد. در این پژوهش سعی بر آن شد تا با استفاده از روش تحقیق توصیفی-تحلیلی, به بررسی معماری مشارکتی و کارگاه های طراحی پرداخته و با اشاره به ضرورت و اهمیت کار تیمی, ابعاد مرتبط مشارکت در کارگاه های طراحی معماری بیان شود. در این فرآیند, گردآوری اطلاعات با استفاده از منابع مکتوب و دیجیتال انجام شده است. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که الگوی طراحی آموزش مشارکتی, سبب ارتقاء سطح رشد رفتار جمعی خواهد شد ومشارکت جمعی در کارگاه های معماری سبب بهبود مسئله طراحی و امری مهم, حائز اهمیت و تأثیر گذار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلیمانی الموتی، مهتاب، طالبیان، الهام، و دژدار، امید. (1399). نقش مشارکت جمعی دانشجویان در فرآیند کارگاه طراحی معماری. معماری شناسی، 3(15)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/527587/fa

    Vancouver: کپی

    سلیمانی الموتی مهتاب، طالبیان الهام، دژدار امید. نقش مشارکت جمعی دانشجویان در فرآیند کارگاه طراحی معماری. معماری شناسی[Internet]. 1399؛3(15):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/527587/fa

    IEEE: کپی

    مهتاب سلیمانی الموتی، الهام طالبیان، و امید دژدار، “نقش مشارکت جمعی دانشجویان در فرآیند کارگاه طراحی معماری،” معماری شناسی، vol. 3، no. 15، pp. 0–0، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/527587/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا