Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,702
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی ساختاری رابطه اهداف رویکردی- عملکردی، درگیری تحصیلی و پیشرفت تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 332 | صفحه پایان 348

چکیده

 پژوهش حاضر با استفاده از یک الگوی ساختاری, نقش درگیری تحصیلی و اهداف رویکردی- عملکردی را در پیشرفت تحصیلی مورد بررسی قرار داده است. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای, تعداد 260 دانش آموز دختر پایه سوم رشته علوم انسانی شاغل به تحصیل در دبیرستان های شهر تهران انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. به منظور ارزیابی متغیرهای پژوهش از «اهداف پیشرفت» (میدگلی و همکاران, (1998 و «پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری» (MSLQ) استفاده گردید. در این پژوهش معدل دانش آموزان در پایان سال تحصیلی در پنج درس اختصاصی به عنوان شاخصی از پیشرفت تحصیلی آنان مدنظر قرار گرفت. داده ها با استفاده از الگوی معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها نشان داد که اثر علی اهداف رویکردی- عملکردی بر ارزش تکلیف, پایداری در تکلیف, راهبردهای پردازش سطحی و عمیق و کمک طلبی از همسالان مثبت است, هم چنین مشاهده شد که اثر علی راهبردهای پردازش عمیق, ارزش تکلیف و پایداری در تکلیف بر پیشرفت تحصیلی مثبت و اثر علی راهبردهای پردازش سطحی و کمک طلبی از همسالان بر پیشرفت تحصیلی منفی است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حجازی، الهه، و عابدینی، یاسمین. (1387). الگوی ساختاری رابطه اهداف رویکردی- عملکردی, درگیری تحصیلی و پیشرفت تحصیلی. مجله روانشناسی، 12(3 (پیاپی 47))، 332-348. SID. https://sid.ir/paper/54423/fa

    Vancouver: کپی

    حجازی الهه، عابدینی یاسمین. الگوی ساختاری رابطه اهداف رویکردی- عملکردی, درگیری تحصیلی و پیشرفت تحصیلی. مجله روانشناسی[Internet]. 1387؛12(3 (پیاپی 47)):332-348. Available from: https://sid.ir/paper/54423/fa

    IEEE: کپی

    الهه حجازی، و یاسمین عابدینی، “الگوی ساختاری رابطه اهداف رویکردی- عملکردی, درگیری تحصیلی و پیشرفت تحصیلی،” مجله روانشناسی، vol. 12، no. 3 (پیاپی 47)، pp. 332–348، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/54423/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا