مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,110
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,400
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

برسی اثر بخشی مشاوره گروهی به شیوه شناختی، بر تغییر نگرش نسبت به تحصیل

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 66

چکیده

 پژوهش حاضر, به منظور "بررسی اثربخشی مشاوره گروهی به شیوه شناختی بر تغییر نگرش دانش آموزان.نسبت به تحصیل" انجام گرفت. برای انجام پژوهش 24 نفر دانش آموز که در مقیاس نگرش نسبت به تحصیل نمره پایینی کسب کرده بودند, به صورت تصادفی چند مرحله ای از بین جامعه آماری پژوهش, انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش (12 نفر) و گواه (12 نفر) جایگزین شدند. ابزار پژوهش, مقیاس نگرش نسبت به تحصیل بود. روش پژوهش, نیمه تجربی و از نوع پیش آزمون- پس آزمون با گروه آزمایش و گواه بود. گروه آزمایش, شش جلسه, برنامه مشاوره گروهی به شیوه شناختی دریافت کردند, ولی گروه گواه, هیچ برنامه ای دریافت نکردند. نتایج آزمون مانوا نشان داد که, مشاوره گروهی به شیوه شناختی, بر تغییر نگرش نسبت به تحصیل, تغییر علاقه و انگیزش تحصیلی, تغییر نگرش نسبت به فعالیتهای علمی و تغییر ادراک از هنجارهای اجتماعی مرتبط با تحصیل دانش آموزان. موثر است. این نتایج بیانگر این مطلب است که, ارائه خدمات مشاوره ای بصورت گروهی و به شیوه شناختی, بر تغییر نگرش دانش آموزان.نسبت به تحصیل موثر است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

کشاورز، غلامرضا، باغبان، ایران، و فاتحی زاده، مریم السادات. (1384). برسی اثر بخشی مشاوره گروهی به شیوه شناختی, بر تغییر نگرش نسبت به تحصیل. مجله روانشناسی، 9(1 (پیاپی 33))، 51-66. SID. https://sid.ir/paper/54438/fa

Vancouver: کپی

کشاورز غلامرضا، باغبان ایران، فاتحی زاده مریم السادات. برسی اثر بخشی مشاوره گروهی به شیوه شناختی, بر تغییر نگرش نسبت به تحصیل. مجله روانشناسی[Internet]. 1384؛9(1 (پیاپی 33)):51-66. Available from: https://sid.ir/paper/54438/fa

IEEE: کپی

غلامرضا کشاورز، ایران باغبان، و مریم السادات فاتحی زاده، “برسی اثر بخشی مشاوره گروهی به شیوه شناختی, بر تغییر نگرش نسبت به تحصیل،” مجله روانشناسی، vol. 9، no. 1 (پیاپی 33)، pp. 51–66، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/54438/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button