مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,069
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,856
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

10

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه راهبرد های یادگیری در دانش آموزان موفق و ناموفق

صفحات

 صفحه شروع 4 | صفحه پایان 15

چکیده

 این مطالعه به منظور مقایسه راهبردهای یادگیری در دانش آموزان «موفق» و«ناموفق» در سال 1378 انجام گردیده است . جامعه مورد مطالعه کلیه دانش آموزان دختر پایه سوم مقطع متوسطه شهر تهران می باشد . که از بین آنها با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای, 650 دانش آموز برحسب عملکرد تحصیلی (موفق و ناموفق) انتخاب گردید. در این پژوهش علاوه بر بررسی عملکرد تحصیلی , از پرسشنامه راهبردهای یادگیری استفاده به عمل آمد .داده های بدست آمده با استفاده از آزمون t مستقل و تحلیل تمایز مورد بررسی قرار گرفت . نتایج بدست آمده نشان داد که بین دانش آموزان موفق و ناموفق از لحاظ میزان استفاده از راهبردهای بسط دهی و نظارت بر درک مطلب تفاوت معنادار (P<0.01) وجود دارد. به علاوه از لحاظ رشته تحصیلی در گروههای ریاضی – فیزیک  و علوم انسانی تفاوت معناداری (P<0.01) در راهبردهای بسط دهی و نظارت بر درک مطلب ودر گروههای ریاضی – فیزیک و علوم انسانی تفاوت معنادار (P<0.05) در راهبرد های سازماندهی و نظارت بر درک مطلب بین دانش آموزان موفق و ناموفق وجود دارد . افزون بر آن نتایج تحلیل تمایز نشان داد که در گروه ریاضی – فیزیک , راهبرد بسط دهی ,در گروه علوم تجربی راهبرد نظارت بر درک مطلب و در گروه علوم انسانی راهبرد بسط دهی بیشترین سهم را در رابطه با موفقیت تحصیلی داشته اند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فتحی آشتیانی، علی، و حسنی، مریم. (1379). مقایسه راهبرد های یادگیری در دانش آموزان موفق و ناموفق. مجله روانشناسی، 4(1 (پیاپی 13))، 4-15. SID. https://sid.ir/paper/54460/fa

    Vancouver: کپی

    فتحی آشتیانی علی، حسنی مریم. مقایسه راهبرد های یادگیری در دانش آموزان موفق و ناموفق. مجله روانشناسی[Internet]. 1379؛4(1 (پیاپی 13)):4-15. Available from: https://sid.ir/paper/54460/fa

    IEEE: کپی

    علی فتحی آشتیانی، و مریم حسنی، “مقایسه راهبرد های یادگیری در دانش آموزان موفق و ناموفق،” مجله روانشناسی، vol. 4، no. 1 (پیاپی 13)، pp. 4–15، 1379، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/54460/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button