مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,544
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,205
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش بینی میزان مشکلات رفتاری دانش آموزان در خانه، مدرسه و با همسالان

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 86

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر پیش بینی میزان مشکلات رفتاری دانش آموزان از دیدگاه خودشان در سه موقعیت خانه, مدرسه و با همسالان با توجه به زمینه خانوادگی آنان بود. نمونه مورد مطالعه 726 دانش آموز(399 دختر 327 پسر) در کلاسهای سوم تا پنجم ابتدائی و کلاسهای اول, دوم و سوم راهنمائی بودند.آزمودنی ها به پرسشنامه زمینه های خانوادگی و مقیاس درجه بندی رفتار.براون و هامیل(1978) پاسخ دادند. پیش بینی میزان مشکلات رفتاری دانش آموزان باتوجه به متغیرهای مستقل تحقیق برای پسران و دختران دو الگوی نسبتاً متفاوت را بدست داد. در گروه دختران در موقعیت خانه, تنها متغیر, اندازه خانواده بود که بهترین پیش بینی کننده مشکلات رفتاری بود.در موقعیت مدرسه, در گروه دختران به ترتیب اندازة خانواده, تحصیلات پدر و مادر بهترین پیش بینی کننده مشکلات رفتاری بودند. در موقعیت رفتار با همسالان هیچکدام از متغیرهای مستقل نتوانست میزان مشکلات رفتاری دختران را پیش بینی نماید. در گروه پسران, در موقعیت خانه به ترتیب اندازه خانواده و تحصیلات مادر بهترین پیش بینی کننده مشکلات رفتاری بودند. در حالیکه در موقعیت مدرسه به ترتیب تحصیلات مادر و شغل پدر برای پسران بهترین پیش بینی کننده مشکلات رفتاری بودند. در موقعیت رفتار با همسالان تنها متغیر پیش بینی کننده میزان مشکلات رفتاری پسران, تحصیلات مادر بود. نتیجه جالب توجه در گروه پسران این بود که در هر سه موقعیت (خانه, مدرسه و همسالان) تحصیلات مادر نقش عمده ای را در پیش بینی میزان مشکلات رفتاری داشت.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

خیر، محمد، و البرزی، شهلا. (1382). پیش بینی میزان مشکلات رفتاری دانش‌آموزان در خانه, مدرسه و با همسالان. مجله روانشناسی، 7(1 (پیاپی 25))، 73-86. SID. https://sid.ir/paper/54502/fa

Vancouver: کپی

خیر محمد، البرزی شهلا. پیش بینی میزان مشکلات رفتاری دانش‌آموزان در خانه, مدرسه و با همسالان. مجله روانشناسی[Internet]. 1382؛7(1 (پیاپی 25)):73-86. Available from: https://sid.ir/paper/54502/fa

IEEE: کپی

محمد خیر، و شهلا البرزی، “پیش بینی میزان مشکلات رفتاری دانش‌آموزان در خانه, مدرسه و با همسالان،” مجله روانشناسی، vol. 7، no. 1 (پیاپی 25)، pp. 73–86، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/54502/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button