Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,978
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,131
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

جهت گیری هدفی باورهای هوشی و پیشرفت تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 30 | صفحه پایان 51

چکیده

 باورهای هوشی به رفتار فرد جهت داده و پیش بینی رفتار او را برای دیگران ممکن می سازد. جهت گیری هدفی نیز الگوی یکپارچه ای از باورها, اسناد و عواطف است که به رفتار تحصیلی فرد جهت می دهد و روش های مختلف نزدیک شدن, درگیر شدن و یا پاسخدهی به موقعیتهای پیشرفت را شامل می شود. بنابراین با هدف شناسایی رابطه میان جهت گیری هدفی و باورهای هوشی با پیشرفت تحصیلی تعداد 120 دانش آموز دختر و پسر از پایه های اول راهنمایی و دبیرستان به طور تصادفی از میان منطقه 2 شهر تهران انتخاب شدند.برای ارزیابی هوشی از مصاحبه نیمه سازمان یافته و برای تعیین جهت گیری هدفی از پرسشنامه استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که: الف) اکثریت دانش آموزان با جهت گیری هدفی تبحری دارای باور هوشی افزایشی هستند؛ ب) اکثریت دانش آموزان با باور هوشی ذاتی.دارای جهت گیری هدفی عملکردی هستند؛ ج) باورهای هوشی توانایی پیش بینی جهت گیری هدفی را دارد؛ د) جهت گیری هدفی عملکردی توان پیش بینی 11% از تغییرات پیشرفت تحصیلی را دارد؛ ه) بین پیشرفت تحصیلی و جهت گیری هدفی عملکردی و باور هوشی ذاتی.رابطه منفی وجود دارد؛ و) همراه با سن اعتقاد به ترکیبی بودن منبع و ثبات هوش افزایش می یابد ؛ ز) به طور کلی پسران بیشتر از دختران به ترکیبی بودن منبع هوش اعتقاد دارند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حجازی، الهه، عبدلوند، نسرین، و اما م وردی، داوود. (1382). جهت‌ گیری هدفی باورهای هوشی و پیشرفت تحصیلی. مجله روانشناسی، 7(1 (پیاپی 25))، 30-51. SID. https://sid.ir/paper/54503/fa

    Vancouver: کپی

    حجازی الهه، عبدلوند نسرین، اما م وردی داوود. جهت‌ گیری هدفی باورهای هوشی و پیشرفت تحصیلی. مجله روانشناسی[Internet]. 1382؛7(1 (پیاپی 25)):30-51. Available from: https://sid.ir/paper/54503/fa

    IEEE: کپی

    الهه حجازی، نسرین عبدلوند، و داوود اما م وردی، “جهت‌ گیری هدفی باورهای هوشی و پیشرفت تحصیلی،” مجله روانشناسی، vol. 7، no. 1 (پیاپی 25)، pp. 30–51، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/54503/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا