مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,153
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,099
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش کمال گرایی و مثبت اندیشی والدین، در پیش بینی مهارت های اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 105

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر تعیین نقش کمالگرایی و مثبت اندیشی والدین در پیش بینی مهارتهای اجتماعی دانش آموزان مقطع ابتدایی بود. روش پژوهش توصیفی-همبستگی (از نوع رگرسیون) بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان مقطع ابتدایی بودند که در سال تحصیلی 94-1393, در مدارس ابتدایی شهرستان قایم شهر مشغول به تحصیل بودند. از بین این جامعه, نمونه ای به حجم 377 نفر؛ با روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شده و داده های مورد نیاز با استفاده از پرسشنامه چندگانه کمال گرایی هویت و فلت, پرسش نامه مثبت اندیشی اینگرام و وینسکی و پرسشنامه درجه بندی مهارت های اجتماعی ماتسون و همکاران جمع آوری شد. به منظور تجزیه وتحلیل داده ها, از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه استفاده شد. نتایج نشان داد که بین کمال گرایی و مثبت اندیشی والدین با مهارت های اجتماعی دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان قایمشهر رابطه وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که کمال گرایی و مثبت اندیشی با تبیین 31 درصد از واریانس نمره کل مهارت های اجتماعی, قابلیت پیش بینی متغیر ملاک را دارند. این یافته ها ضرورت توجه جدی برنامه ریزان, مشاوران و مسیولین امر را به امر مهارت های اجتماعی دانش آموزان نشان می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسدی، زینب، و حسینی طبقدهی، سیده لیلا. (1399). نقش کمال گرایی و مثبت اندیشی والدین, در پیش بینی مهارت های اجتماعی. مجله روانشناسی، 24(1 (پیاپی 93) )، 91-105. SID. https://sid.ir/paper/54512/fa

    Vancouver: کپی

    اسدی زینب، حسینی طبقدهی سیده لیلا. نقش کمال گرایی و مثبت اندیشی والدین, در پیش بینی مهارت های اجتماعی. مجله روانشناسی[Internet]. 1399؛24(1 (پیاپی 93) ):91-105. Available from: https://sid.ir/paper/54512/fa

    IEEE: کپی

    زینب اسدی، و سیده لیلا حسینی طبقدهی، “نقش کمال گرایی و مثبت اندیشی والدین, در پیش بینی مهارت های اجتماعی،” مجله روانشناسی، vol. 24، no. 1 (پیاپی 93) ، pp. 91–105، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/54512/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button