مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,268
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

598
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان رضایت بیماران مراجعه کننده به بخش اندودنتیکس دانشکده دندانپزشکی گیلان- سال 1383

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 88

چکیده

 زمینه و هدف: یکی از مهمترین شاخصهای کیفیت ارایه خدمات در بخشهای مختلف بهداشتی و درمانی میزان رضایت بیماران مراجعان از خدمات ارایه شده در آن بخشها می باشد. هدف از این مطالعه بررسی میزان رضایت بیماران مراجعه کننده به بخش اندودنتیکس دانشکده دندانپزشکی گیلان نسبت به درمان ریشه دندان می باشد. این مطالعه یک مطالعه توصیفی و مقطعی بود و زمان انجام آن سال تحصیلی 82- 1383, در دانشکده دندانپزشکی گیلان به انجام رسیده است. در این بررسی 78 نفر تحت مطالعه قرار گرفتند که شامل 35 نفر مرد و 43 نفر زن بودند. گردآوری اطلاعات از میزان رضایت بیماران از طریق پرسشنامه در ارتباط با شرایط قرارگیری آنان از ورود تا خروج از دانشکده سوال گردیده است و توسط روش half- split (دو نیمه کردن) و با فاصله اطمینان 10% حجم نمونه 67 نفر تعیین گردید. سپس ارتباط بین متغیرهای مختلف توسط نرم افزار: SPSS روایت 11.5 و آزمون X2 مورد سنجش قرار گرفت. یافته ها: بیشترین میزان رضایت مرتبط با موارد زیر بوده است: - طرز برخورد دانشجویان با بیمار, - طرز برخورد کارمندان دانشکده با مراجعان و رضایت نسبی کمتر نسبت به موارد زیر ملاحظه شده است: - مدت زمان انتظار جهت گرفتن نوبت برای درمان, - مدت زمان انتظار از تشکیل پرونده تا شروع درمان, - هزینه دریافت شده درمان, - امکانات رفاهی (پارکینگ, سرویس بهداشتی, اتاق انتظار و ...) نتیجه گیری: مقایسه این مطالعه با مطالعات انجام شده قبل حاکی از رضایت کلی مراجعان بخش اندودنتیکس دارد, هرچند که لازم است در موارد نارضایتی ذکر شده در قسمتهای مختلف بازبینی انجام شده و رفع نواقص هر چه سریعتر صورت گیرد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

مسعودی راد، حسین، تبری، رامین، و عارفیان، محمودرضا. (1384). بررسی میزان رضایت بیماران مراجعه کننده به بخش اندودنتیکس دانشکده دندانپزشکی گیلان- سال 1383 . مجله دندانپزشکی (journal of islamic dental association of iran)، 17(ویژه نامه اندو - پریو (مسلسل 55))، 81-88. SID. https://sid.ir/paper/54760/fa

Vancouver: کپی

مسعودی راد حسین، تبری رامین، عارفیان محمودرضا. بررسی میزان رضایت بیماران مراجعه کننده به بخش اندودنتیکس دانشکده دندانپزشکی گیلان- سال 1383 . مجله دندانپزشکی (journal of islamic dental association of iran)[Internet]. 1384؛17(ویژه نامه اندو - پریو (مسلسل 55)):81-88. Available from: https://sid.ir/paper/54760/fa

IEEE: کپی

حسین مسعودی راد، رامین تبری، و محمودرضا عارفیان، “بررسی میزان رضایت بیماران مراجعه کننده به بخش اندودنتیکس دانشکده دندانپزشکی گیلان- سال 1383 ،” مجله دندانپزشکی (journal of islamic dental association of iran)، vol. 17، no. ویژه نامه اندو - پریو (مسلسل 55)، pp. 81–88، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/54760/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا