مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,097
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

606
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی دانشگاههای علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و شاهد در مورد میزان کاربردی بودن و کیفیت آموزشی دروس علوم پایه (82-1384)

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 69

چکیده

 زمینه و هدف: موضوع ارجحیت کاربردی بودن مفاهیم علوم پایه در ابعاد کلینیکی سالهاست که مورد بحث و بررسی است. هدف این مطالعه بررسی نظر دانشجویان سالهای آخر دندانپزشکی دانشگاههای دولتی تهران در خصوص دروس علوم پایه درطی سالهای تحصیلی 1382-1384می باشد.روش بررسی: مطالعه حاضراز نوع توصیفی مقطعی است که با مشارکت 175 نفر دانشجوی مقطع بالینی سه دانشگاه تهران, شهید بهشتی و شاهد در مورد میزان کاربری کلینیکی و کیفیت دروس علوم پایه انجام شد. اطلاعات از طریق تکمیل پرسشنامه که شامل تناسب زمان اختصاص داده شده به هر درس و میزان کاربری کلینیکی و تاثیر آن بر کیفیت خدمات درمانی در کلینیک بود. اطلاعات جمع آوری شده به کمک آزمونهای آماری Kruskall-Wallis & Mann-Whitney با استفاده ازنرم افزار SPSS تحلیل گردیدند.یافته ها: از نظر دانشجویان شرکت کننده در این بررسی دروس آناتومی, آسیب شناسی و فیزیولوژی دارای بیشترین کاربرد در مقاطع کلینیکی بوده در حالی که دروس بیوشیمی, فیزیک پزشکی و ژنتیک دارای کمترین کاربرد در کلینیک بودند. دروس بیوشیمی و میکروب شناسی بیش از سایر دروس مورد توجه دانشجویان قرار گـرفته بود, در حالی که دروس آمار, آناتومی, ژنتیک و روان شناسی کمتر از بقیه مورد توجه قرار گرفته بودند. مقایسه پاسخ دانشجویان دانشگاههای مورد بررسی نشانگر وجود اختلاف بین گروهها بود. آزمونهای آماری انجام شده اختلاف معنی داری را بین نظردانشجویان دانشگاه شهید بهشتی با دو دانشگاه دیگر در خصوص میزان اهمیت دروس آناتومی, روانشناسی و بیوشیمی با رضایت کمتر دانشجویان شهید بهشتی نشان داد. (0.005=P) نتیجه گیری: به طور کلی دانشجویان هر سه دانشگاه از نحوه و میزان تاکید روی دروس میکروب شناسی, پاتولوژی, بهداشت عمومی, فیزیک پزشکی و فیزیولوژی رضایت داشتند, هر چند در موارد خاص این رضایت در دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاههای تهران و شهید بهشتی از شاهد کمتر بود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    انصاری، قاسم، و حسینی نژاد، سارا. (1387). بررسی دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی دانشگاههای علوم پزشکی تهران, شهید بهشتی و شاهد در مورد میزان کاربردی بودن و کیفیت آموزشی دروس علوم پایه (82-1384). مجله دندانپزشکی (journal of islamic dental association of iran)، 20(1 (مسلسل 66))، 65-69. SID. https://sid.ir/paper/55060/fa

    Vancouver: کپی

    انصاری قاسم، حسینی نژاد سارا. بررسی دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی دانشگاههای علوم پزشکی تهران, شهید بهشتی و شاهد در مورد میزان کاربردی بودن و کیفیت آموزشی دروس علوم پایه (82-1384). مجله دندانپزشکی (journal of islamic dental association of iran)[Internet]. 1387؛20(1 (مسلسل 66)):65-69. Available from: https://sid.ir/paper/55060/fa

    IEEE: کپی

    قاسم انصاری، و سارا حسینی نژاد، “بررسی دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی دانشگاههای علوم پزشکی تهران, شهید بهشتی و شاهد در مورد میزان کاربردی بودن و کیفیت آموزشی دروس علوم پایه (82-1384)،” مجله دندانپزشکی (journal of islamic dental association of iran)، vol. 20، no. 1 (مسلسل 66)، pp. 65–69، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55060/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button