مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

7,458
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر جمله سازی در مقایسه با خواندن مکرر متون مختلف بر فراگیری اصطلاحات توسط زبان آموزان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 62

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 برخی از پژوهشهای تجربی در زمینه ی فراگیری لغات انگلیسی به عنوان زبان خارجی، حاکی از تأثیر استفاده ی بدیع از لغات (جو، 1995،1998) ، بُرون داد تولید شده، (سوین،1996) ؛ و تماس مکرر با کلمات (کری، 1978؛ استهل، 1986 ) در یادآوری معنای کلمات می باشد. لکن، پژوهشهایی که دال بر برتری تأثیر برخوردها با یک کلمه در تمرین های متمرکز بر روی لغت، مثل جمله سازی باشد، بسیار نادر است (لوفر،2001) . در تحقیق حاضر، به دو گروه همسان و همگن زبان آموزان انگلیسی، دو شیوه ی یادگیری اصطلاح ارائه شد: جمله سازی و خواندن مکرر متون مختلف. نتایج آزمون یادگیری اصطلاحات بلافاصله پس از آموزش و آزمون یادگیری با تأخیر همان اصطلاحات نشان داد که فعالیت نخست، یعنی جمله سازی مؤثرتر می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رضایی عطایی، محمود، اکبریان، اسحاق، و افضلی شهری، محمد. (1383). تأثیر جمله سازی در مقایسه با خواندن مکرر متون مختلف بر فراگیری اصطلاحات توسط زبان آموزان انگلیسی. مجله زبانشناسی کاربردی، 7(1)، 45-62. SID. https://sid.ir/paper/55198/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی عطایی محمود، اکبریان اسحاق، افضلی شهری محمد. تأثیر جمله سازی در مقایسه با خواندن مکرر متون مختلف بر فراگیری اصطلاحات توسط زبان آموزان انگلیسی. مجله زبانشناسی کاربردی[Internet]. 1383؛7(1):45-62. Available from: https://sid.ir/paper/55198/fa

    IEEE: کپی

    محمود رضایی عطایی، اسحاق اکبریان، و محمد افضلی شهری، “تأثیر جمله سازی در مقایسه با خواندن مکرر متون مختلف بر فراگیری اصطلاحات توسط زبان آموزان انگلیسی،” مجله زبانشناسی کاربردی، vol. 7، no. 1، pp. 45–62، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55198/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button