مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,724
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط بین توانایی زبان و عملکرد نگارشی فراگیران زبان انگلیسی در نامه نگاری

صفحات

 صفحه شروع 133 | صفحه پایان 151

چکیده

 بررسی نقش بسندگی زبان دوم در توانایی فراگیران برای نوشتن به زبان دوم و فهم بهتر ماهیت نگارش مورد توجه محققین بوده است. تحقیقات در این راستا باید در محیطهای مختلفی که فراگیران زبانی را به عنوان زبان دوم در محیطی غیر از محیط آن زبان یاد می گیرند انجام گیرد تا بتوان نتایج تحقیقات را در سطح گسترده تر با هم مقایسه کرد. در رابطه یادگیری زبان انگلیسی نیز همین مسلئه صادق است و باید نقش میزان دانش زبان انگلیسی را در موقعیتهای متفاوت بررسی کرد. این تحقیق به بررسی ارتباط بین میزان توانایی دانشجویان در زبان انگلیسی از یک سو و برخی از جنبه های کمی و کیفی نگارش آنان از سوی دیگر پرداخته است. بدین منظور ابتدا در طول درس نامه نگاری در کلاسهای نگارش انگلیسی در دانشگاه جنبه های کیفی و کمی نوشتار 140 دانشجو محاسبه شده و سپس ارتباط آن با بسندگی عمومی زبان انگلیسی بررسی شده است. نتایج بررسیهای انجام شده در این تحقیق موارد زیر را نشان می دهد. 1-کسانی که توانایی بیشتری در زبان انگلیسی دارند نامه هایی می نویسند که از لحاظ کیفی بطور معنا داری بهتر از نامه های بقیه دانشجویان است. 2-طول متون نوشته شده در زبان دوم که از طریق شمارش تعداد لغات در هر متن محاسبه شده است ارتباط بسیار ضعیفی با میزان توانایی در زبان دوم دارد. 3-ارتباطی بین سرعت نگارش در زبان دوم (میانگین تعداد لغات نوشته شده در دقیقه) و توانایی در زبان دوم وجود ندارد. براساس نتایج این تحقیق می توان چنین نتیجه گرفت که داشتن توانایی بالاتر در زبان دوم ممکن است در کمیت و کیفیت نگارش.تاثیر مثبتی داشته باشد ولی ضرورتاً سرعت نگارش و ماهیت فراینده های پیچیده لازم برای نگارش را تغییر نمی دهد. همچنین نتایج نشان می دهد که سرعت نگارش در زبان دوم بیشتر به توانایی نگارش در زبان دوم ارتباط دارد تا بسندگی عمومی در زبان دوم.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    زارعی تجره، عباس، و تحریریان، محمدحسن. (1382). ارتباط بین توانایی زبان و عملکرد نگارشی فراگیران زبان انگلیسی در نامه نگاری. مجله زبانشناسی کاربردی، 6(2)، 133-151. SID. https://sid.ir/paper/55218/fa

    Vancouver: کپی

    زارعی تجره عباس، تحریریان محمدحسن. ارتباط بین توانایی زبان و عملکرد نگارشی فراگیران زبان انگلیسی در نامه نگاری. مجله زبانشناسی کاربردی[Internet]. 1382؛6(2):133-151. Available from: https://sid.ir/paper/55218/fa

    IEEE: کپی

    عباس زارعی تجره، و محمدحسن تحریریان، “ارتباط بین توانایی زبان و عملکرد نگارشی فراگیران زبان انگلیسی در نامه نگاری،” مجله زبانشناسی کاربردی، vol. 6، no. 2، pp. 133–151، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55218/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button