مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,183
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

806
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بازنمایی زنان در یک آگهی تجاری تلویزیونی

صفحات

 صفحه شروع 137 | صفحه پایان 153

چکیده

 چکیده: در این مقاله به بررسی بازنمایی زنان در یک آگهی بازرگانی تلویزیونی پرداخته می شود. سوال اصلی در این جا چگونگی ارایه تصویر زن به گونه ای است که بازتولید فرهنگی «فنای نمادین» آنها را در جامعه به دنبال دارد. بخش بزرگی از بازنمایی ها در آگهی های تجاری زنان را در قالب نقش های کلیشه ای فرهنگی به تصویر می کشد. ما در این مقاله به مطالعه یک آگهی تجاری می پردازیم که برخلاف سایر آگهی ها, زن را در نقش های جدید به نمایش می گذارد؛ در عین حال در این شکل از بازنمایی همچنان با زنی مساله دار مواجه ایم. در اینجا سوژه ای از «زن مدرن ایرانی» بر ساخته می شود که کاملا منطبق با شرایط سوژگی «زن سنتی ایرانی» است. نتیجه آنکه علی رغم تغییرات ظاهری در زندگی زنان, همچنان زنانگی به مثابه «دیگری مردانگی» تعریف می شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

کاظمی، عباس، و ناظرفصیحی، آزاده. (1386). بازنمایی زنان در یک آگهی تجاری تلویزیونی. زن در توسعه و سیاست (پژوهش زنان)، 5(1 (پیاپی 17))، 137-153. SID. https://sid.ir/paper/55269/fa

Vancouver: کپی

کاظمی عباس، ناظرفصیحی آزاده. بازنمایی زنان در یک آگهی تجاری تلویزیونی. زن در توسعه و سیاست (پژوهش زنان)[Internet]. 1386؛5(1 (پیاپی 17)):137-153. Available from: https://sid.ir/paper/55269/fa

IEEE: کپی

عباس کاظمی، و آزاده ناظرفصیحی، “بازنمایی زنان در یک آگهی تجاری تلویزیونی،” زن در توسعه و سیاست (پژوهش زنان)، vol. 5، no. 1 (پیاپی 17)، pp. 137–153، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55269/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا