مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,194
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

282
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مخاطبان و برنامه های تلویزیون: قرائت زنان از آگهی های بازرگانی تلویزیون

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 72

چکیده

بازنمایی زنان در رسانه ها, یکی از مسائل مهم اجتماعی و فرهنگی به ویژه در رسانه ملی صداوسیما است. آگهی های بازرگانی در این رسانه به عنوان ژانر تلویزیونی, علاوه بر پیامی درباره کالا و خدمات, گفتمان ثانویه ای را درباره جامعه, فرهنگ و نقش های جنسیتی برمی سازد. هدف اصلی این مقاله بررسی قرائت ها و خوانش های زنان از آگهی های بازرگانی تلویزیون پیرامون بازنمایی نقش های جنسیتی از منظر مطالعات فرهنگی است. برای دست یابی به این هدف, از روش کیفی مصاحبه گروهی متمرکز, استفاده شده و سپس برداشت های مصاحبه شوندگان تحلیل گردید. نتایج پژوهش نشان می دهد که آگهی های بازرگانی توجهی به تحولات فرهنگی- اجتماعی و تغییر نقش های جنسیتی در جامعه در جنبه های مختلف نداشته, بلکه بیانگر بازنمایی از وضعیت گروه حداقلی از زنان می باشد. در حال حاضر, گروه های مختلف زنان وارد گفتمان های مختلف شده اند و به تدریج وارد گفتمان های دیگر نیز خواهند شد. در صورت ادامه این روند از سوی گروه های مختلف زنان و عدم بازنمایی یا سوء بازنمایی از آنها در رسانه, مخاطبانی که خوانشی معارض با برنامه ها دارند, به بازاندیش ترین گروه ها تبدیل خواهند شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهار، مهری، و حاجی محمدی، علی. (1390). مخاطبان و برنامه های تلویزیون: قرائت زنان از آگهی های بازرگانی تلویزیون. زن در توسعه و سیاست (پژوهش زنان)، 9(4 (پیاپی 35))، 43-72. SID. https://sid.ir/paper/55281/fa

    Vancouver: کپی

    بهار مهری، حاجی محمدی علی. مخاطبان و برنامه های تلویزیون: قرائت زنان از آگهی های بازرگانی تلویزیون. زن در توسعه و سیاست (پژوهش زنان)[Internet]. 1390؛9(4 (پیاپی 35)):43-72. Available from: https://sid.ir/paper/55281/fa

    IEEE: کپی

    مهری بهار، و علی حاجی محمدی، “مخاطبان و برنامه های تلویزیون: قرائت زنان از آگهی های بازرگانی تلویزیون،” زن در توسعه و سیاست (پژوهش زنان)، vol. 9، no. 4 (پیاپی 35)، pp. 43–72، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55281/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button