مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,499
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,269
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

15

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

زنان کارآفرین ایرانی؛‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ ساختارهای فرهنگی - اجتماعی موثر در ایجاد کسب و کارهای کارآفرینانه

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 119

چکیده

 در ایران, کارآفرینی پدیده ای بسیار نو و پژوهش ها به ویژه در مورد کارآفرینی زنان, بسیار محدود می باشد. همچنین, به رغم اینکه در سال های اخیر شاهد تمایل بیشتر زنان ایرانی, به مشارکت اقتصادی و اجتماعی و خصوصا تحصیلات عالی هستیم, قادر به بهره مندی از مشارکت آنان در امور اقتصادی جامعه نمی باشیم. به منظور بررسی عوامل فرهنگی - اجتماعی موثر در راه اندازی فعالیت های اقتصادی کارآفرینانه توسط زنان دانشگاهی ایران, پس از مرور ادبیات کارآفرینی زنان, فهرستی از عوامل فرهنگی اجتماعی موثر بر ایجاد کسب و کارهای جدید بدست آمد. به منظور تعیین عوامل فرهنگی اجتماعی موثر بر ایجاد کسب و کارهای زنان دانشگاهی ایران, پرسشنامه ای طراحی و پس از اصلاح بر اساس نظرات خبرگان کارآفرینی و انجام پیش آزمون, در جامعه نمونه ایران مورد سنجش قرار گرفت. نتایج نشان می دهد که از میان عوامل فرهنگی - اجتماعی که شامل نگرش موافق اطرافیان به زن کارآفرین, ارزش ها و باورهای جامعه, وجود الگوی نقش در اطرافیان, برقراری تعادل بین خانواده و کار, آموزش و محرک های محیطی می باشد, تنها عامل تقویت کننده, نگرش موافق اطرافیان به زن کارآفرین می باشد و سایر عوامل در این امر بی تاثیر هستند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

آراستی، زهرا. (1385). زنان کارآفرین ایرانی؛‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ ساختارهای فرهنگی - اجتماعی موثر در ایجاد کسب و کارهای کارآفرینانه. زن در توسعه و سیاست (پژوهش زنان)، 4(2-1 (پیاپی 14))، 93-119. SID. https://sid.ir/paper/55550/fa

Vancouver: کپی

آراستی زهرا. زنان کارآفرین ایرانی؛‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ ساختارهای فرهنگی - اجتماعی موثر در ایجاد کسب و کارهای کارآفرینانه. زن در توسعه و سیاست (پژوهش زنان)[Internet]. 1385؛4(2-1 (پیاپی 14)):93-119. Available from: https://sid.ir/paper/55550/fa

IEEE: کپی

زهرا آراستی، “زنان کارآفرین ایرانی؛‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ ساختارهای فرهنگی - اجتماعی موثر در ایجاد کسب و کارهای کارآفرینانه،” زن در توسعه و سیاست (پژوهش زنان)، vol. 4، no. 2-1 (پیاپی 14)، pp. 93–119، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55550/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا