مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

10,916
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

6,747
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رویکردهای نوین در مدیریت آموزشی

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 130

چکیده

 در سال های اخیر توجه به نقش مدیر به عنوان رهبر آموزشی و مهمترین عامل تغییر و تحول و موفقیت برنامه های آموزشی و پرورشی مدرسه سبب گردیده که کار برنامه ریزان آموزش مدیران زیر سوال قرار گیرد, و برنامه ریزان به تجدید نظر در برنامه های آموزشی و جست جوی رویکردهای کارآمدتر برای آماده سازی مدیران بپردازند. انتفاد از برنامه های سنتی آموزش مدیران مدارس در زمینه هایی مانند ناکارآمدی ساختار برنامه ها, تدریس انتزاعی یا عدم سازگاری بین نظریه و عمل, فقدان شیوه مناسب, ناسازگاری برنامه با شیوه های یادگیری, و روحیه بزرگسالان موجب شده که در چند دهه اخیر تلاش های بسیاری در دانشگاه های بزرگ دنیا برای تغییر برنامه های سنتی آموزش مدیران و سازگار کردن آن با نیازهای این حرفه انجام گیرد. مقاله ضمن مرور پارادایم ها و دیدگاه های غالب در آموزش مدیران و تحلیل انتقادهای وارده به آموزش سنتی, به بررسی رویکردهای عمده در این زمین می پردازد, و با معرفی نمونه هایی از رویکردهای غالب مانند مربیگری, مانتورا, تشکیل گروه های مطالعه مسائل مدیریت و غیره, رویکرد نوشتن مورد را, که در حال حاضر به عنوان روشی موثر در دانشگاههای ایالت کبک (کانادا) برای آموزش اولیه و آموزش ضمن خدمت مدیران مورد استفاد قرار می گیرد, مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بازرگان، زهرا. (1382). رویکردهای نوین در مدیریت آموزشی. روانشناسی و علوم تربیتی، 33(2)، 109-130. SID. https://sid.ir/paper/55581/fa

    Vancouver: کپی

    بازرگان زهرا. رویکردهای نوین در مدیریت آموزشی. روانشناسی و علوم تربیتی[Internet]. 1382؛33(2):109-130. Available from: https://sid.ir/paper/55581/fa

    IEEE: کپی

    زهرا بازرگان، “رویکردهای نوین در مدیریت آموزشی،” روانشناسی و علوم تربیتی، vol. 33، no. 2، pp. 109–130، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55581/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button