مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,536
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,159
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

برداشت کودکان و نوجوانان از مفهوم هوش: تحول نظریه ضمنی هوش

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 108

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی تحول برداشت مفهوم هوش در میان کودکان و نوجوانان است. به همین منظور, تعداد 240 دانش آموز دختر و پسر شاغل به تحصیل در پایه های دوم (8 ساله) و چهارم (10 ساله) ابتدایی و اول (12 ساله) و سوم (14 ساله) راهنمایی (در هر پایه 60 نفر) با پیشرفت تحصیلی متوسط (بدون سابقه مردودی) از مناطق 1 و 18 آموزش و پرورش شهر تهران در سال تحصیلی 78-79 انتخاب و با استفاده از مصاحبه بالینی با چهار محور (تعریف هوش و هوشمند, ویژگی ها و نشانگان هوشمندی, منشاء هوش, و ثبات و تغییرپذیری) مورد بررسی قرار گرفتند. یافته ها نشان دادند که تعریف هوش و هوشمند بر اساس رفتارها و نمودهای عینی از 8 الی 14 سالگی مشاهده می شود؛ استفاده از رفتارهای مدرسه ای برای تعریف هوش و هوشمند سیری نزولی از دوره ابتدایی به راهنمایی داشته است؛ اکثریت کودکان و نوجوانان منشاء هوش را اکتسابی می دانند؛ اعتقاد به تغییر پذیری هوش و توجه به عامل تلاش و تجربه در اکتساب هوش در هر دو دوره تحصیلی مشاهده می گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حجازی، الهه. (1382). برداشت کودکان و نوجوانان از مفهوم هوش: تحول نظریه ضمنی هوش. روانشناسی و علوم تربیتی، 33(2)، 71-108. SID. https://sid.ir/paper/55585/fa

    Vancouver: کپی

    حجازی الهه. برداشت کودکان و نوجوانان از مفهوم هوش: تحول نظریه ضمنی هوش. روانشناسی و علوم تربیتی[Internet]. 1382؛33(2):71-108. Available from: https://sid.ir/paper/55585/fa

    IEEE: کپی

    الهه حجازی، “برداشت کودکان و نوجوانان از مفهوم هوش: تحول نظریه ضمنی هوش،” روانشناسی و علوم تربیتی، vol. 33، no. 2، pp. 71–108، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55585/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button