Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,701
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,165
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

9

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مهارت اجتماعی در گروهی از دانش آموزان نابینا از نظر معلمان

صفحات

 صفحه شروع 121 | صفحه پایان 139

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی رفتارهای اجتماعی و مشکلات رفتاری دانش آموزان نابینای دوره ابتدایی با استفاده از فرم معلمان مقیاس روش درجه بندی مهارت اجتماعی (SSRS) طراحی شده توسط گرشام و الیوت (1990) برای سه مقطع پیش دبستان , دبستان و دبیرستان بوده است و هر فرم دارای در بخش مهارت اجتماعی در مشکلات رفتاری است . در این پژوهش از فرم ویژه معلمان مقطع دبستان استفاده شد. جامعه نمونه این پژوهش 62 کودک دختر و پسر 7 تا 15 ساله بودند که در دبستانی ویژه دانش آموزان نابینا در شهر شیراز تحصیل میکردند. معلمان پرسشنامه را برای این کودکان تکمیل کردند و سپس اطلاعات حاصل از این بررسی تحلیل گردید. یافته ها نشان داد که : معلمان فراوان ترین مشکلات کودکان نابینا را بیقراری و حواسپرتی, قلدری, دعوا کردن , قطع مکالمه , عصبانیت , و لج کردن و کاستیهای مهارت اجتماعی آنان را کنترل خشم . انتقاد پسندیده . مصالحه در مجادله . تعریف مناسب از خود و دیگران , گذراندن مناسب ارقات فراغت . عکس العمل مناسب در مقابل رفتار غیر منصفانه , و کمک به همسالان درانجام تکالیف و نادیده گرفتن سر و صدا گزارش کردند. مهارت اجتماعی تابع سن کودک نبود. تحلیل عوامل منجر به استخراج عواملی نظیر مقیاس اصلی گردید.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

شهیم، سیما. (1381). بررسی مهارت اجتماعی در گروهی از دانش آموزان نابینا از نظر معلمان. روانشناسی و علوم تربیتی، 32(1)، 121-139. SID. https://sid.ir/paper/55590/fa

Vancouver: کپی

شهیم سیما. بررسی مهارت اجتماعی در گروهی از دانش آموزان نابینا از نظر معلمان. روانشناسی و علوم تربیتی[Internet]. 1381؛32(1):121-139. Available from: https://sid.ir/paper/55590/fa

IEEE: کپی

سیما شهیم، “بررسی مهارت اجتماعی در گروهی از دانش آموزان نابینا از نظر معلمان،” روانشناسی و علوم تربیتی، vol. 32، no. 1، pp. 121–139، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55590/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا