مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

7,419
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,226
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رفتار میان فردی معلمان با دانش آموزان مدارس راهنمایی دخترانه تهران

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 121

چکیده

 مقاله حاضر رفتار و روابط میان فردی معلمان با دانش آموزان را در کلاس درس مورد بررسی قرار می دهد. نمونة این پژوهش شامل 948 نفر از دختران دانش آموز و 30 نفر از معلمان منطقه 2 آموزش و پرورش تهران است. برای اندازه گیری رفتار میان فردی معلمان, از برگردان فارسی پرسشنامه تعامل معلم (QTI) که براساس الگوی دو بعدی "لیری" ساخته شده, استفاده گردیده است.یافته ها نشان می دهد که معلمان با توجه به الگوی لیری خود را در بعد همکاری - مخالفت جویی (CO) و دانش آموزان معلمان خود را در بعد سلطه گری - سلطه پذیری (DS) قرار می دهند. نتایج نشان می دهد تصویری که معلمان از خود و ارتباطشان با دانش آموزان در ذهن دارند با تصویری که دانش آموزان از آنان دارند متفاوت است. تصویر معلمان از خود و ارتباطشان با دانش آموزان با تصویری که آنان از معلم مطلوب در ذهن دارند چندان تفاوتی ندارد, در حالیکه تصویر دانش آموزان از معلم خود با تصویری که از معلم مطلوب دارند تفاوت دارد. تصویر ذهنی دانش آموزان و معلمان از معلم مطلوب به هم شبیه است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

بازرگان، زهرا، و صادقی، ناهید. (1380). بررسی رفتار میان فردی معلمان با دانش آموزان مدارس راهنمایی دخترانه تهران. روانشناسی و علوم تربیتی، 31(2)، 99-121. SID. https://sid.ir/paper/55601/fa

Vancouver: کپی

بازرگان زهرا، صادقی ناهید. بررسی رفتار میان فردی معلمان با دانش آموزان مدارس راهنمایی دخترانه تهران. روانشناسی و علوم تربیتی[Internet]. 1380؛31(2):99-121. Available from: https://sid.ir/paper/55601/fa

IEEE: کپی

زهرا بازرگان، و ناهید صادقی، “بررسی رفتار میان فردی معلمان با دانش آموزان مدارس راهنمایی دخترانه تهران،” روانشناسی و علوم تربیتی، vol. 31، no. 2، pp. 99–121، 1380، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55601/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button