مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,417
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,771
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه مهارت های اجتماعی و مشکلات رفتاری در دو گروه از کودکان عادی و مبتلا به اختلالات یادگیری در خانه و مدرسه

صفحات

 صفحه شروع 121 | صفحه پایان 138

چکیده

 به منظور انجام این بررسی دو گروه از کودکان عادی و مبتلا به اختلالات یادگیری که در مدارس عادی تحصیل کرده و بر اساس سن و جنس همتا شده و دارای هوش بهر طبیعی بودند از طریق مقیاس درجه بندی مهارت های اجتماعی (گرشام والیوت, 1990) مورد مقایسه قرار گرفتند. این مقیاس دارای دو فرم ویژه ارزیابی والدین و معلمان است. یافته ها نشان می دهد که مهارت های اجتماعی و مشکلات رفتاری کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری و عادی بر اساس ارزیابی معلمان تفاوت معنی دار ندارد؛ اما والدین, کودکان عادی را در زمینه کسب مهارت های اجتماعی در خانه بهتر از کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری ارزیابی کرده اند و میانگین نمرات کودکان عادی در زمینه همکاری و مسئولیت پذیری به طور معنی دار بیشتر از کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری بوده است. افزون بر این, کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری بیشتر از کودکان عادی در خانه دارای مشکلات رفتاری هستند؛ و این وضعیت در سه عامل مشکلات رفتاری شامل رفتارهای درونزا و برونزا و پرتحرکی دیده شده است. به نظر می رسد کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری در محیط مدرسه عادی و مشکلات رفتاری بیشتری از کودکان عادی ندارند و در محیط مدرسه از مهارت های اجتماعی کافی برخوردارند. اما در محیط خانه دارای کاستی مهارت های اجتماعی و رفتار نامناسب هستند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

شهیم، سیما. (1382). مقایسه مهارت های اجتماعی و مشکلات رفتاری در دو گروه از کودکان عادی و مبتلا به اختلالات یادگیری در خانه و مدرسه . روانشناسی و علوم تربیتی، 33(1)، 121-138. SID. https://sid.ir/paper/55628/fa

Vancouver: کپی

شهیم سیما. مقایسه مهارت های اجتماعی و مشکلات رفتاری در دو گروه از کودکان عادی و مبتلا به اختلالات یادگیری در خانه و مدرسه . روانشناسی و علوم تربیتی[Internet]. 1382؛33(1):121-138. Available from: https://sid.ir/paper/55628/fa

IEEE: کپی

سیما شهیم، “مقایسه مهارت های اجتماعی و مشکلات رفتاری در دو گروه از کودکان عادی و مبتلا به اختلالات یادگیری در خانه و مدرسه ،” روانشناسی و علوم تربیتی، vol. 33، no. 1، pp. 121–138، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55628/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button