مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,196
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین و نقد نظریه انسان برتر نیچه و دلالت های آن در تعلیم و تربیت

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 122

چکیده

 مقاله حاضر تلاشی برای تحلیل و نقد و تبیین افکار «نیچه» در قلمرو انسان شناسی است. نیچه فیلسوفی است که به مسایل گوناگون فلسفی و تربیتی توجه کرده است, او علاقه خاصی نسبت به این مسایل دارد با در نظر گرفتن این حقیقت که در کشور ما تعداد قابل ملاحظه ای تحقیق در مورد انسان شناسی و تعلیم و تربیت از دیدگاه «نیچه» انجام نشده, تصمیم گرفته شد افکار این فیلسوف در قلمرو انسان شناسی و تعلیم و تربیت مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد. او برخی روش های تربیتی را برای رسیدن به مقام انسان برتر مطرح می کند از قبیل: استفاده از گفت و گو, تفکر انتقادی, و خودانضباطی, فرضیه هایی که در این پژوهش ارایه می دهیم عبارتند از: 1. هدف غایی تربیت از منظر «نیچه» ارتقای انسان به مقام انسان برتر است.2. اصول از منظر نیچه شامل اصل آزادی, تداوم عمل مطلوب, تفکر, اعتدال می باشد. 3. محتوای مورد تاکید او: فرهنگ و هنر, تاریخ, تربیت بدنی است. 4. روش های تربیتی مورد تاکید او شامل: روش اجرای فعالیت های مورد علاقه, ورزش خودکنترلی, روش تفکر انتقادی, روش محول کردن وظیفه در حد توان, روش پرورش متوازن توانمندی ها و استعدادها است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ایمانی، محسن، و کرامتی، معصومه. (1386). تبیین و نقد نظریه انسان برتر نیچه و دلالت های آن در تعلیم و تربیت. روانشناسی و علوم تربیتی، 37(2)، 105-122. SID. https://sid.ir/paper/55660/fa

    Vancouver: کپی

    ایمانی محسن، کرامتی معصومه. تبیین و نقد نظریه انسان برتر نیچه و دلالت های آن در تعلیم و تربیت. روانشناسی و علوم تربیتی[Internet]. 1386؛37(2):105-122. Available from: https://sid.ir/paper/55660/fa

    IEEE: کپی

    محسن ایمانی، و معصومه کرامتی، “تبیین و نقد نظریه انسان برتر نیچه و دلالت های آن در تعلیم و تربیت،” روانشناسی و علوم تربیتی، vol. 37، no. 2، pp. 105–122، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55660/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button