Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,365
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,346
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ارتباط بین سبک های اسناد و عزت نفس

صفحات

 صفحه شروع 125 | صفحه پایان 151

چکیده

 به منظور بررسی ارتباط بین سبک های اسناد و عزت نفس دانشجویان, تعداد 277 نفر (151 دختر و 126 پسر) از دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه گیلان از طریق نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند و پرسش نامه های سبک اسناد سلیگمن و عزت نفس کوپر اسمیت دربارة آنها اجراء گردید. نتایج آزمون تحلیل واریانس چند متغیری حاکی از آن بود که بین دختران و پسران دانشجو در دو سبک اسناد درونی - بیرونی (پس از موفقیت) و کلی - اختصاصی (پس از شکست) تفاوت معنی داری وجود دارد. اما در میزان ارتباط بین انواع سبک های اسناد دانشجویان با سال ورود به دانشگاه و ماهیت رشته های تحصیلی آن ها تفاوت معنی داری مشاهده نشد. همچنین بر اساس نتایج آزمون مجذور خی تنها سبک اسناد درونی - بیرونی (پس از موفقیت) با جنسیت دانشجویان و سال ورود آنها به دانشگاه تفاوت معنی داری را نشان داد. نتایج تحلیل واریانس یک طرفه نیز حاکی از آن بود که بین میزان عزت نفس دانشجویان و ماهیت رشته های تحصیلی آنان تفاوت معنی داری وجود ندارد. همچنین نتایج بدست آمده از آزمون t گروه های مستقل بیانگر آن بود که از لحاظ میزان عزت نفس هیچ گونه تفاوتی بین دختران و پسران دانشجو وجود ندارد. نتایج آزمون تحلیل رگرسیون همزمان و گام به گام نیز نشان داد که میان سه سبک پایدار - ناپایدار (پس از موفقیت), پایدار - ناپایدار و کلی - اختصاصی (پس از شکست) با عزت نفس دانشجویان رابطه منفی و معنی داری وجود دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

موسوی، سیدولی اله. (1383). بررسی ارتباط بین سبک های اسناد و عزت نفس . روانشناسی و علوم تربیتی، 34(2)، 125-151. SID. https://sid.ir/paper/55686/fa

Vancouver: کپی

موسوی سیدولی اله. بررسی ارتباط بین سبک های اسناد و عزت نفس . روانشناسی و علوم تربیتی[Internet]. 1383؛34(2):125-151. Available from: https://sid.ir/paper/55686/fa

IEEE: کپی

سیدولی اله موسوی، “بررسی ارتباط بین سبک های اسناد و عزت نفس ،” روانشناسی و علوم تربیتی، vol. 34، no. 2، pp. 125–151، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55686/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا