Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,581
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

830
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه ساختار تعاملات خانواده (عملکرد خانواده) با سبک های مقابله با فشارهای روانی و تفاوت های جنسی در دانش آموزان پیش دانشگاهی

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 123

چکیده

 رای انجام پژوهش حاضر از میان 2700 دانش آموز حاضر دختر و پسر دورة پیش یش دانشگاهی شهرستان کاشان, 348 نفر (157 پسر و 191 دختر) به صورت تصادفی انتخاب شدند و به دو مقیاس عملکرد خانوادة بلوم (1985) و مقابله با بحران اندلر و پارکر (1990) پاسخ گفتند. نتایج حاصل از رگرسیون چند متغیره, آزمون t مستقل و تحلیل واریانس نشان داد که: 1) بین عملکرد خانواده و انتخاب سبک های سه گانه مقابله, رابطة معنی دار وجود دارد؛ 2) بین استفادة دختران و پسران از سبک های مقابله با عملکرد خانواده رابطة معنی دار وجود دارد؛ 3) از بین ابعاد 15 گانة عملکرد خانواده, 12 بعد آن با سبک های مقابله افراد به طور کل و دختران و پسران به تفکیک رابطه معنی دار وجود دارد؛ 4) در بررسی مقایسه ای پسران و دختران در انتخاب سبک مقابله, بین دختران و پسران در انتخاب سبک مسئله مدار و هیجان مدار تفاوت معنی دار وجود ندارد و تنها در استفاده از سبک مقابلة اجتنابی بین دو جنس تفاوت معنی دار مشاهده شد؛ 5) پسران از سبک مسئله مدار بیشتر از دو سبک اجتنابی و هیجان مدار استفاده کنند؛ و 6) در استفاده دختران از سبک های مقابله, سبک های مسئله مدار, اجتنابی, و هیجان مدار به ترتیب از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کدپور، پروین، اسلامی، عبداله، و ‏فراهانی، محمدنقی. (1383). بررسی رابطه ساختار تعاملات خانواده (عملکرد خانواده) با سبک های مقابله با فشارهای روانی و تفاوت های جنسی در دانش آموزان پیش دانشگاهی. روانشناسی و علوم تربیتی، 34(2)، 97-123. SID. https://sid.ir/paper/55688/fa

    Vancouver: کپی

    کدپور پروین، اسلامی عبداله، ‏فراهانی محمدنقی. بررسی رابطه ساختار تعاملات خانواده (عملکرد خانواده) با سبک های مقابله با فشارهای روانی و تفاوت های جنسی در دانش آموزان پیش دانشگاهی. روانشناسی و علوم تربیتی[Internet]. 1383؛34(2):97-123. Available from: https://sid.ir/paper/55688/fa

    IEEE: کپی

    پروین کدپور، عبداله اسلامی، و محمدنقی ‏فراهانی، “بررسی رابطه ساختار تعاملات خانواده (عملکرد خانواده) با سبک های مقابله با فشارهای روانی و تفاوت های جنسی در دانش آموزان پیش دانشگاهی،” روانشناسی و علوم تربیتی، vol. 34، no. 2، pp. 97–123، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55688/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا