مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,579
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل محتوای پایان نامه های دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران از آغاز تا سال 1386

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 21

چکیده

 تعداد 1747 عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترای روان شناسی, علوم تربیتی, کتابداری و اطلاع رسانی از سال 1338 تا تابستان 1386, با هدف تحلیل گرایش های موضوعی آن ها, با استفاده از روش تحلیل محتوا بررسی گردید. یافته ها نشان می دهد که در مورد پایان نامه های تولید شده علوم تربیتی در دوره مورد بررسی, بیشترین سهم از آن چهار مقوله "مدیریت", "آزمون ها و مقیاس ها", "برنامه درسی و آموزش", و "فلسفه آموزش و پرورش", با مجموع بیش از 59 درصد کل پایان نامه ها تولید شده این گرایش بوده و بقیه آن, حدود 41 درصد, میان 29 مقوله موضوعی دیگر توزیع گردیده است. در مورد پایان نامه های تولید شده روان شناسی در دوره مورد بررسی, بیشترین سهم به ترتیب "روان شناسی تربیتی", "روان شناسی شناختی", "روان شناسی عمومی" و "روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی", با مجموع بیش از 58 درصد کل پایان نامه های تولید شده این گرایش بوده و بقیه آن, یعنی حدود 42 درصد میان 10 مقوله موضوعی دیگر توزیع گردیده است. در رشته کتابداری و اطلاع رسانی, حوزه هایی مانند "مواد و منابع", "رکوردهای کتاب شناختی", "کتابخانه و مراکز منابع" و "کنترل کتاب شناختی", در مجموع, بیش از 53 درصد کل پایان نامه های تولید شده را به خود اختصاص داده اند و بقیه آن حدود 47 درصد میان 13 مقوله موضوعی دیگر توزیع گردیده است. در تمامی رشته ها, گرایش پایان نامه ها بیشتر ناشی از رویکرد نظام رسمی دانشگاهی به مباحث درسی است و حضور موضوعات جدید بسیار کم رنگ است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رحیمی، صالح، و رضایی، باسمه. (1387). تحلیل محتوای پایان نامه های دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران از آغاز تا سال 1386. روانشناسی و علوم تربیتی، 38(3)، 1-21. SID. https://sid.ir/paper/55692/fa

    Vancouver: کپی

    رحیمی صالح، رضایی باسمه. تحلیل محتوای پایان نامه های دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران از آغاز تا سال 1386. روانشناسی و علوم تربیتی[Internet]. 1387؛38(3):1-21. Available from: https://sid.ir/paper/55692/fa

    IEEE: کپی

    صالح رحیمی، و باسمه رضایی، “تحلیل محتوای پایان نامه های دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران از آغاز تا سال 1386،” روانشناسی و علوم تربیتی، vol. 38، no. 3، pp. 1–21، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55692/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button