Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,918
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر یادگیری مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس فیزیک

صفحات

 صفحه شروع 147 | صفحه پایان 166

چکیده

 در این پژوهش, اثر یادگیری مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس فیزیک بررسی شد. از بین 7109 نفر از دانش آموزان دبیرستان های ناحیه 3 آموزش و پرورش مشهد, تعداد 220 نفر به طور تصادفی به عنوان گروه آزمایشی (107 نفر) و کنترل (113) گزیده شدند. معلمان گروه آزمایشی طی 15 نشست در زمینه یادگیری مشارکتی آموزش داده شدند. دانش آموزان گروه آزمایشی, 29 جلسه به روش مشارکتی در درس فیزیک آموزش دریافت نمودند. آزمون معلم ساخته پیشرفت تحصیلی فیزیک, ابزار اساسی تحقیق بود. میانگین های مستقل در این پژوهش, با روش آماری t تحلیل شد. بر اساس یافته های پژوهش میانگین های دو گروه تفاوت معناداری با هم داشت. نتایج نشان داد پیشرفت تحصیلی دانش آموزانی که به روش مشارکتی آموزش داده می شوند, بیش تر از دانش آموزانی است که به روش معمول آموزش دریافت می کنند. افزون بر این, نتایج حاکی از آن بود که دختران بیش از پسران یادگیری مشارکتی سود می برند. انجام پژوهش های بیشتر در این زمینه در ایران ضروری به نظر می رسد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

کرامتی، محمدرضا، و حسینی، بی بی مریم. (1387). تاثیر یادگیری مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس فیزیک. روانشناسی و علوم تربیتی، 38(2)، 147-166. SID. https://sid.ir/paper/55721/fa

Vancouver: کپی

کرامتی محمدرضا، حسینی بی بی مریم. تاثیر یادگیری مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس فیزیک. روانشناسی و علوم تربیتی[Internet]. 1387؛38(2):147-166. Available from: https://sid.ir/paper/55721/fa

IEEE: کپی

محمدرضا کرامتی، و بی بی مریم حسینی، “تاثیر یادگیری مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس فیزیک،” روانشناسی و علوم تربیتی، vol. 38، no. 2، pp. 147–166، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55721/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button