Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,174
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

917
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه سبک های هویت و تعهد هویت با کیفیت دوستی

صفحات

 صفحه شروع 167 | صفحه پایان 184

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین سبک های هویت و تعهد هویت با کیفیت دوستی در دانش آموزان سال سوم دبیرستان شهر تهران است. به این منظور 400 دانش آموز به صورت تصادفی از مناطق نوزده گانه آموزش و پرورش شهر تهران انتخاب شدند. برای بررسی متغیرهای پژوهش, ازسه پرسشنامه سبک های هویت, کیفیت دوستی و تقابل دوستی استفاده شد. نتایج نشان داد که سبک هویت اطلاعاتی توانایی پیش بینی معنادار سه مولفه کیفیت دوستی (صمیمیت وافشای خود, وفاداری و اعتماد, تقابل) را دارد. حال آنکه سبک هویت هنجاری و سبک هویت مغشوش/ اجتنابی فاقد پیش بینی مولفه های کیفیت دوستی هستند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حجازی، الهه، و فرتاش، سهیلا. (1385). بررسی رابطه سبک های هویت و تعهد هویت با کیفیت دوستی. روانشناسی و علوم تربیتی، 36(2-1)، 167-184. SID. https://sid.ir/paper/55742/fa

Vancouver: کپی

حجازی الهه، فرتاش سهیلا. بررسی رابطه سبک های هویت و تعهد هویت با کیفیت دوستی. روانشناسی و علوم تربیتی[Internet]. 1385؛36(2-1):167-184. Available from: https://sid.ir/paper/55742/fa

IEEE: کپی

الهه حجازی، و سهیلا فرتاش، “بررسی رابطه سبک های هویت و تعهد هویت با کیفیت دوستی،” روانشناسی و علوم تربیتی، vol. 36، no. 2-1، pp. 167–184، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55742/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا